Whitepaper

U kunt een whitepaper op de website van Franchise+ plaatsen. Deze whitepaper wordt aangeboden op een landingspagina. Een voorbeeld van een pagina waarop een whitepaper wordt aangeboden, is hier zichtbaar

De whitepaper kunt u in PDF in eigen huisstijl aanleveren. Graag ontvangen wij hierbij een mailadres waar de notificatiemails naar toe gestuurd kunnen worden en de velden die u een bezoeker voor het downloaden wilt laten invullen.

Desgewenst kunnen de ontwerpers en redacteuren van Franchise+ u voor een kleine vergoeding helpen bij het creëren van een whitepaper. Deze whitepaper kunt u vervolgens ook in andere media-uitingen benutten.

Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is een kennisdocument dat de lezer helpt om een probleem of vraag te verhelderen of op te lossen. Een whitepaper biedt u de mogelijkheid om de kennis van uw organisatie onder de aandacht te brengen en u vergroot hiermee de zichtbaarheid in de markt. 

Verder kan een whitepaper zeer effectief als lead magnet ingezet worden. De geïnteresseerde bezoeker van de Franchise+ site kan de whitepaper dan downloaden in ruil voor contactinformatie. 

Do’s & Don’ts

Do’s:

  • De whitepaper opmaken in de huisstijl van de organisatie.
  • De whitepaper is ook vindbaar in Google, op deze manier kunt u een hoge plek bereiken in de zoekresultaten, hou hier rekening mee!
  • Zorg voor een goede conversie. Sluit de whitepaper bijvoorbeeld af met een ‘call to action’. Plaats in ieder geval aan het einde van de whitepaper de contactgegevens van de organisatie / betreffende contactpersoon.
  • Als iemand interesse heeft getoond in de whitepaper, neem dan contact op met die persoon om te kijken of de whitepaper duidelijk was en of u meer voor hem / haar kunt betekenen.

Don’ts:

  • Commerciële tekst: een goede whitepaper toont uw deskundigheid en is waardevol voor de lezer, vanwege de inhoud wil hij / zij met u in zee gaan.
  • Te veel gegevens van de geïnteresseerde vragen in ruil voor het downloaden van de whitepaper. Vraag bijvoorbeeld alleen naam, mailadres, telefoonnummer en indien van toepassing de organisatienaam.
  • Te weinig beeld: het is belangrijk dat de whitepaper er goed uitziet. Wissel de tekst dus af met goed en bijpassend beeldmateriaal.

Nog vragen over het plaatsen van een whitepaper op de website van Franchise+? Neem contact met ons op!