Lead magnet
Een lead magnet is een techniek voor het verkrijgen van contactgegevens van geïnteresseerden. Het is iets concreets wat u weggeeft in ruil voor gegevens van de bezoeker. Denk hierbij aan het e-mailadres , maar eventueel ook andere interesses, wensen, behoeften en contactgegevens.
Succesvolle lead magnets bieden een beloning voor de geïnteresseerden, bijvoorbeeld in de vorm een whitepaper, tips (do's & don'ts), checklist, kortingsbon, gratis proefperiode van een bepaalde dienst, bijwonen van een gratis bijeenkomst, een e-mail drip campagne of infographic. Kortom: iets waar de geïnteresseerde wat aan heeft en wat uw waarde bewijst!
Vervolgens kunt u hen, omdat u hun gegevens hebt, persoonlijk benaderen om hen verder te binden aan uw bedrijf.
Met een lead magnet speelt u optimaal in op de customer journey. De customer journey van potentiële klanten voor leveranciers op de Franchise+ website kan er bijvoorbeeld als volgt uit zien:

Denk bij het ontwikkelen van lead magnets goed aan de doelgroep die u wilt bereiken en wat u hen kan bieden. Uit onze resultaten blijkt dat onze partners die lead magnets goed inzetten al snel 10x zoveel leads ontvangen als partijen die hier geen gebruik van maken.
Wilt u dat we met u meedenken over geschikte lead magnets voor uw organisatie? Neem contact met ons op!