Specsavers maakt klantenservice toegankelijker met Teletolk-dienst
Specsavers zet een belangrijke stap om haar dienstverlening beter toegankelijk te maken voor mensen met gehoor- en/of spraakbeperkingen. Specsavers breidt haar klantenservice namelijk uit met de innovatieve Tolkcontact Teletolk dienst. Door de implementatie van Tolkcontact Teletolk, kunnen doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking nu eenvoudig via gebarentaal of tekst met de klantenservice van Specsavers communiceren. Deze tool zorgt ervoor dat communicatie moeiteloos verloopt, zonder dat er extra kosten voor de klant aan verbonden zijn.
Simpel communiceren via Teletolk
Tolkcontact Teletolk is een tool waarmee mensen met een gehoor- en/of spraakbeperking eenvoudig kunnen communiceren met de klantenservice van Specsavers. De tool is simpel te gebruiken door op de website van Specsavers op de Teletolk-knop te drukken. Mensen kunnen vervolgens kiezen of ze willen communiceren via Nederlandse gebarentaal of tekst.
Zodra een klant belt, komt er een professionele tolk tussen het gesprek, die gebaren en tekst vertaalt naar gesproken Nederlands en andersom. Het systeem zorgt ervoor dat de communicatie soepel en zonder extra kosten voor de klant verloopt. Deze service biedt een toegankelijke manier voor dove en slechthorende klanten om contact op te nemen, terwijl de vertrouwelijkheid van het gesprek gewaarborgd blijft. De tool maakt inclusieve klantenservice eenvoudig en effectief.
Toegankelijke communicatie voor iedereen
"We zijn op deze manier nog beter bereikbaar voor doven en slechthorenden," zegt Wilrik van ‘t Noordende, Professional Support Manager Audiology bij Specsavers. “Bij Specsavers hechten we veel waarde aan inclusie en participatie. Met deze service zorgen we ervoor dat iedereen, ongeacht gehoor- of spraakbeperkingen, volledig kan meedoen en gemakkelijk toegang heeft tot onze klantenservice.”
Maatschappelijk betrokken
De tool biedt niet alleen een praktische oplossing voor de klantenservice van Specsavers, maar heeft ook een belangrijke maatschappelijke impact. In Nederland zijn ongeveer anderhalf miljoen matig tot ernstig slechthorenden. Van deze groep hebben dertigduizend mensen gebarentaal als moedertaal. Veel mensen met gehoorbeperkingen ervaren barrières bij het telefonisch communiceren. Door deze technologie kunnen mensen met een gehoor- of spraakbeperking nu op een gemakkelijke en toegankelijke manier in contact komen met de klantenservice. Dat is een stap voorwaarts in het creëren van een samenleving waarin iedereen, ongeacht beperking, gelijk wordt behandeld en gehoord.
Over Specsavers
Specsavers is een oog- en hoorzorgketen met 142 winkels in Nederland, die worden gerund door lokale ondernemers. In 2023/2024 behaalde de organisatie een omzet van 185,1 miljoen euro in Nederland. Het Britse familiebedrijf heeft vanaf het begin de ambitie om oog- en hoorzorg toegankelijker, betaalbaarder en beter te maken voor iedereen.
Sinds een aantal jaar speelt Specsavers een steeds prominentere rol in innovaties in oog- en hoorzorg, met name vanwege het belang van vroegdiagnostiek en de lange wachttijden bij artsen in het ziekenhuis. Voorbeelden van deze innovaties zijn het ooggezondheidsonderzoek door een optometrist en KNO-zorg op afstand. Alle opticiens die werken bij Specsavers hebben een erkende mbo-opleiding afgerond. De audiciens zijn StAr-geregistreerd (Stichting Audiciensregister) waarmee de kwaliteit van dienstverlening en bedrijfsvoering is gewaarborgd.
Betrokkenheid bij de samenleving zit in het DNA van Specsavers. De organisatie steunt de buurthuiskamers van het Leger des Heils met een jaarlijkse donatie. Tevens zetten beide organisaties zich, gedurende het hele jaar, samen in tegen eenzaamheid.
Meer over de formule? Ga dan direct naar de formulepresentatie via onderstaande knop!