Lekkerland geeft vorm aan High Traffic & Convenience

Lekkerland is partner in het InnovationLAB op de Horecava. Deze horecabeurs vindt plaats van maandag 7 januari t/m donderdag 10 januari in de RAI in Amsterdam. 

“Lekkerland deelt haar kijk op de toekomst van convenience, speelt in op consumententrends in het on-the-go landschap en vertaalt deze naar oplossingen voor ondernemers om succesvoller te kunnen zijn, nu en in de toekomst”, vertelt een woordvoerder namens Lekkerland.

Het InnovationLAB op de Horecava beslaat 6 thema’s die dieper ingaan op FoodCulture: het veranderende consumentengedrag, hun behoeftes en hun verwachtingen. Samen met andere partners geeft Lekkerland als on-the-go specialist vorm aan het snelst groeiende thema binnen de foodsector: ‘High Traffic & Convenience’. 

Convenience

Freek van Beek, de nieuwe Country Manager Lekkerland Nederland B.V. vertelt: “Convenience heeft de toekomst en is onze core business. Wij zijn specialist in het relevantste assortiment, fijnmazige distributie en ondernemersondersteuning in de vorm van advies, data of volledige concepten en winkelinrichting. Wij helpen ondernemers in ieder kanaal succesvoller te zijn om consumenten onderweg te bedienen, zoals dat past in hun levensstijl.”

“De drempel om een warme maaltijd af te halen wordt steeds lager en dat biedt kansen voor de ondernemer in High Traffic & Convenience”, vertelt Patrick Luhrman, Category Group Manager. Op de stand van Lekkerland schotelt zijn culinair team onder andere salades, ‘Beauty Smoothies’, verantwoorde maaltijdoplossingen en bietenwraps voor. “Foodconcepten en recepturen die eenvoudig te implementeren zijn in bestaande shops. Modulair en met ondersteuning van Lekkerlands foodspecialisten.”

Koffie

De standaard in koffiekwaliteit neemt toe. “Bij een goede koffiebeleving hoort een barista. Deze zorgt naast de juiste sfeer ook voor meer koffieverkoop. Goed opgeleide medewerkers genereren minimaal 1/3 meer koffie-omzet door upselling”, weet Ronald Weevers, Sales Manager Lekkerland, te vertellen.

Lekkerland bestaat al meer dan 60 jaar. Wij zijn uitgegroeid tot een (food)servicepartner met een uitgebreid assortiment in food en non-food én ruim 90.000 verkooppunten in 6 Europese landen. Wij zijn dé convenience-specialist voor ondernemers die hun klanten gemak willen bieden.