La Place groeit door
Voor La Place stond 2017 in het teken van groei. De restaurantketen breidde het aantal vestigingen uit. Niet alleen op de voor haar bekende locaties in de binnensteden van de grotere Nederlandse gemeentes, maar ook op plaatsen waar ze onderweg haar gasten kan bedienen: langs snelwegen, op luchthavens en in treinstations. Het aantal La Place vestigingen is in 2017 gegroeid van 59 naar 92. Daaronder bevinden zich inmiddels 11 vestigingen buiten Nederland. De omzet is in 2017 met 34,1% gestegen naar € 123,3 miljoen. La Place heeft in 2017 ongeveer 2.000 nieuwe medewerkers verwelkomd. Komend jaar ziet La Place in Nederland ruimte voor minimaal 30 nieuwe vestigingen, waaronder een aantal nieuwe restaurants bij warenhuis Hudson’s Bay.
De samenwerking met Jumbo is in 2017 verder geïntensiveerd. Zo combineert het nieuwe gemakswinkelconcept Jumbo City kenmerken van beide formats en doen steeds meer La Place producten hun intrede in de winkels van Jumbo.
Met de overname van AC Restaurants begin 2017, en de verbouwing van deze vestigingen volgens de La Place formule, verstevigt de restaurantketen haar positie langs de Nederlandse snelwegen. Ook openden vestigingen op Gare du Nord en Gare de l’Est in Parijs en op de luchthavens van Eindhoven en Toronto, terwijl voorbereidingen zijn getroffen voor nieuwe La Place restaurants in Zürich en op de luchthavens van Seattle en Madrid.
Managing Director Bart van den Nieuwenhof reageert: “In Nederland blijft La Place een enorme trekpleister, en ik ben ervan overtuigd dat we deze positie ook in het buitenland kunnen uitbouwen. De mogelijkheden voor internationale expansie zijn eindeloos.”