Domino’s ziet groei van 300% in lunchbestellingen
Door groei in het aantal winkels, het aandeel winkels dat met lunch is gestart en de toenemende vraag naar gemak, ziet Domino’s het percentage lunch ten opzichte van het totaal aantal bestellingen explosief stijgen. In de afgelopen 5 jaar realiseert de franchiseformule - met inmiddels 270 winkels - een groei van 300% in het aantal lunchorders. Het merendeel van deze orders is afhaal. Domino’s verwacht dat deze trend zich de komende jaren alleen nog maar sterker zal ontwikkelen.
Misja Vroom, CEO Domino’s Benelux, reageert: “Het ‘s avonds laten bezorgen van je eten, is een commodity geworden. Ik ben ervan overtuigd dat het laten bezorgen van de lunch net zo vanzelfsprekend gaat worden. Met name millenials kiezen voor gemak en lunchen steeds vaker buiten de deur. Met ruimere openingstijden van onze vestigingen spelen we daar op in. Al onze nieuwe winkels zijn 7 dagen per week geopend voor lunch. De komende maanden openen we nog eens 30 winkels die allemaal geopend zijn voor lunch.”
Favoriete lunchgerecht
Consumenten eten al lang niet meer alleen de bekende boterham met kaas tijdens de lunch. Misja vervolgt: “Al jaren zijn de pizza’s ‘Perfect Pepperoni’ en de ‘Margaritha’ echte hardlopers in de avond. We zien dat deze 2 pizza’s ook overdag erg populair zijn. Hoewel we ook zien dat de pizza concurrentie krijgt van onze hot sandwiches.”