"Bestelzuil neemt bestelling van de klant over"

Personeel, of sjiek gezegd ‘human capital”, is de grootste kopzorg van een ondernemer. Dat geldt al helemaal in de B-C markt. Hoe dienstbaar en behulpzaam is het personeel? Altijd een kopzorg. Als je als consument iets zoekt is de ultieme dooddoener; “als het er niet ligt, hebben we het niet”. En dat is nou net wat je als consument niet wilt horen. 

Van nood naar deugd

De markt trekt aan, maar de arbeidsmarkt houdt gelijke trend met deze ontwikkeling. Je wilt je klanten helpen tegen lage kosten, maar met een hoge graad van vriendelijkheid. Hoe dan? Door het zoekproces van de consument van online naar de winkel te halen. We zijn als consument al gewend om te scrollen en te zoeken, dus waarom niet in de winkel zoeken, vinden, betalen en kopen? Allemaal geautomatiseerd, altijd up to date en altijd vriendelijke en geduldig. 

Extra service en omzet

Bestelzuilen of kiosken zijn al aardig bekend in ons land, met name bij fastfood ketens. Het is inmiddels bewezen dat een bestelzuil of -kiosk ook omzet verhogend werkt. Blijkbaar zijn we als consumenten vatbaar voor de verleiding iets extra’s te bestellen. Een extra schijfje tomaat op de burger, een drankje of een plattegrond bij een rondleiding. Als we mogen kiezen, maken we daar gretig gebruik van, zeker als we rustig de tijd krijgen.  

Een ondernemer draait bijna 20% extra omzet als het via een bestelzuil of kiosk gaat, ten opzichte van een bestelling bij een medewerker. Best een indrukwekkend resultaat. We zien met Cikam dat dit geen verschijnsel meer is dat alleen in food voorkomt, maar ook voor kaartjes en gepersonaliseerde gadgets bij musea en stadions. Een brede range van branches richt zich dus op de kiosk. Ook in de toeristische sector neemt de vraag toe, omdat het aantrekkelijk is om extraatjes te verkopen bij een rondleiding of toer. 

Een kiosk is goed voor iedereen en klanten maken er met plezier gebruik van. Het neemt minder ruimte in beslag en met een cash koppeling kan uiteindelijk iedereen afrekenen. Want contant betalen is iets wat nog steeds landelijk gezien bijna in 40% van de gevallen voorkomt. Waarom dan niet op een kiosk?
 

Persoonlijk

Door het uiterlijk van de bestelzuil of kiosk krijgen we als gebruikers ook echt een state of the art presentatie. Fabrikanten van dergelijke zuilen en kiosken maken er werkelijk een prachtig presentatie middel van. Mooie kleuren displays en een goede en fijne “customer journey” die logisch in elkaar steekt, duidelijk is en altijd up to date. 

De kiosk is real time aan te passen met het laatste aanbod, een nieuwe lancering, een laatste aanbieding, een last minute offer, noem maar op. Allemaal fraai vormgegeven in de stijl van de zuil en de waanzinnige kwaliteit van de display. De kiosk haakt dan ook perfect in op dat wat de klant wil zien en wat de aanbieder online wil presenteren. Tevens heb je de mogelijkheid om iedere bezoeker uniek aan te spreken, met eigen bestelhistorie en aanbiedingen. En dat alles ‘just in time’. Dat gaat een persoonlijke medewerker in de meeste gevallen niet overtreffen!
 

Andrew Citroen Andrew Citroen
Algemeen Directeur
Stel je vraag aan Andrew Citroen
CAPTCHA