Vult ú nog wel eens enquêtes in?

Enquête moe?

Er gaat geen week voorbij of u ontvangt, minimaal één verzoek of u wilt meedoen met een (klanttevredenheids-)enquête. Het is dus niet zo verwonderlijk dat mensen steeds minder ingaan op de vraag, om maar enkele minuten van hun tijd op te offeren, om de vragen te beantwoorden.

U als (klantgerichte) ondernemer bepaalt uw beleid onder andere naar aanleiding van de wensen van uw klanten. Maar hoe doe je dat als je geen of te weinig response krijgt op uw enquêtes?
Zoals u als ondernemer wellicht weet zijn een drietal factoren bepalend of u een (eerlijk) antwoord krijgt op uw vragen:

  • de tijd die aan de klant gevraagd wordt om de vragen te beantwoorden
  • het moment dat het wordt gevraagd
  • de manier waarop de vraag gesteld wordt

“Hoe kan ik op een klantvriendelijke manier voor zorgen, zónder het versturen van die gehate email enquêtes, dat ik de informatie verkrijg die voor mijn organisatie nodig is?”

De tijd van traditioneel marktonderzoek is voorbij

Gedurende de laatste 10 jaar heeft marktonderzoek zich ontwikkeld van vragenlijsten op papier naar het internet, via de bekende email-enquêtes. Tot op heden is hiermee echter alleen de manier van het stellen van de vragen veranderd en dit is inmiddels, als gevolg van de overvloed, al weer achterhaald.

Uit onze ervaring blijkt dat de meeste mensen, over het algemeen, bereidwillig zijn om te helpen en mee te werken. Als het maar niet te lang duurt of er veel voor moet worden gedaan. Tot het beantwoorden van slechts één vraag is zo goed als iedereen bereid, mits deze vraag op het juiste moment en op de goede manier wordt gesteld. De bovenstaande beslissende drietal factoren (tijd, moment en de manier) voor het succes van uw informatievoorziening, hebben wij verwerkt in een vernieuwend en klantvriendelijk marktonderzoeksysteem. Namelijk de één-vraag-techniek.

De oplossing is eenvoudig, maar daadkrachtig en effectief. Het stellen van slechts op een eigentijdse manier die bovendien anoniem is en slechts enkele seconden van zijn/haar tijd in beslag neemt.

U downloadt de software van UwMeningTelt.online op uw tablet of smartphone. Vervolgens kiest u voor de soort vragen die u hiervoor wilt gebruiken (10-puntsvraag, single-, of multiple choice, open vraag, klanttevredenheids-vraag of Net Promotor Score (NPS) vraag). Alle vragen zijn zelf op te stellen naar eigen keuze.

Op het moment dat het u het beste lijkt; legt u de tablet of smartphone vóór aan de klant. Deze beantwoordt slechts één vraag. Door het roulatiesysteem, van de door u, op ‘actief’ gezette vragen, kan iedere volgende respondent een andere vraag of ander soort vraag voorgeschoteld krijgen. Samen zorgen al deze verkregen antwoorden voor de informatie die u nodig heeft voor uw bedrijfsvoering. Of het nu gaat om bijv. klant- of medewerkerstevredenheids- onderzoek, vestigingsplaatsonderzoek of wensen van uw klanten voor de innovatie van uw product of dienst.

Wat kunt u met UwMeningTelt.online?

Na het downloaden van de app uit de store (Android/OIS) kunt u met u ontvangen inloggegevens direct aan de slag. Een paar basis vragen hebben wij er al ingezet.

Vervolgens kiest u zelf wat voor soort vragen u hiervoor wilt gebruiken. Dit kan een 10-puntsvraag, single-, of multiple choice, open vraag, klanttevredenheids-vraag of Net Promotor Score (NPS) vraag zijn. Iedere vraag is naast te activeren tevens, voor de periode naar uw keuze, tijdelijk te deactiveren. Via het instellingenmenu kunt u direct uw statistieken bekijken en desgewenst exporteren naar een mailadres of versturen in Excel. Tevens is het mogelijk de vraag via een identieke QR-code te laten beantwoorden of gebruik maken van de NFC (Near Field Communication)-technologie. Bij de NFC houdt de respondent de smartphone (voorzien van NFC-technologie), tegen de NFC-chip op uw kassa, verkoopmap, menukaarthouder, of waar u deze maar wilt plaatsen. Uw vraag verschijnt, zonder het downloaden van verdere software, ter beantwoording op zijn/haar smartphone. Deze antwoorden worden net als alle andere antwoorden direct verwerkt in uw statistieken.

Heeft u meerdere vestigingen, dan is benchmark een mogelijkheid welke standaard in ons systeem aanwezig is. Deze benchmarkfunctie is tevens in te zetten bij uw buitendienstmedewerkers. Stuur uw medewerkers ook op pad met uwmeningtelt.online en u onderhoudt een goed klantencontact door het stellen van de juiste vragen op de juiste tijd, moment en manier. Deze benchmarkfunctie is te bedienen en naar eigen smaak in te richten vanaf uw computer.

Tot slot

Wij raken niet uitgepraat over de waarde van marktonderzoek en de strategische waarde van uw kennis over uw klanten, doelgroep en markt. Belangrijk is dat uw klanten het verschil merken tussen uw klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. Klanten zijn het belangrijkste bezit van iedere onderneming. En een belangrijke bron van informatie. U hoeft het alleen maar op de juiste wijze te vragen. Zo eenvoudig is het werkelijk en in eenvoud zit onze kracht.

Marktonderzoek saai of ingewikkeld?
Nee, met de één-vraag-techniek is het een feestje!

MKBrapport.nl B.V. - UwMeningTelt.online
Ceresstraat 13, 4811 CA, Breda
info@uwmeningtelt.online
088-1153000 - 06-12437776 (Daphne Hendriks)