De SimplyDelivery Selfservice terminal ‘’Digitaliseer de wachtrij’’
Vooral in deze corona periode is het voor veel bedrijven lastig om aan personeel te komen. Je wilt als bedrijf zo min mogelijk personeel inplannen maar toch ook een goede service kunnen bieden aan je klanten. Door middel van een kiosk, ook wel ‘’selfservice terminal’’ genoemd kunnen klanten zelf hun bestelling doorgeven waardoor er minder personeel achter de balie hoeft te staan.
De selfservice terminals worden steeds populairder en zijn bij de franchiseketens al niet meer weg te denken. Het is snel, gemakkelijk, zorgt voor mindere wachtrijen en verhoogd ook de omzet van jouw franchiseorganisatie. Tot nu toe zien wij de selfservice terminals vooral terug bij de grotere ketens, maar kan het ook zeer interessant zijn voor de wat kleinere ondernemingen kijkend naar de voordelen van die de selfservice terminals met zich meebrengen.
Enkele voordelen van de SimplyDelivery selfservice terminal:
- Een selfservice terminal geeft de klant de tijd om rustig te kijken wat hij of zij wilt bestellen. Het voordeel hiervan is dat de klant meer de tijd neemt om zijn bestelling samen te stellen en compleet te maken. Het stukje ‘’tijd’’ is hierin heel belangrijk. De klant voelt via de selfservice terminal niet de druk om snel een keuze te maken en de bestelling of te ronden. Dat de selfservice terminal de druk wegneemt zorgt er dus voor dat de klant vaker een grotere bestelling plaatst en wat dus zorgt voor meer omzet.
- Het bestellen via een selfservice terminal geeft de klant ook een extra beleving wat erg als erg positief wordt ervaren. Uit onderzoek is ook gebleken dat het fysieke ‘spelletjes element’ van een touchscreenscherm ervoor zorgt dat klanten meer bestellen dan aan een balie.
- Klanten ervaren het ‘’anoniem bestellen’’ ook als positief. De keuze tussen een grote friet of een middel is sneller gemaakt via een selfservice systeem. Mensen voelen zich toch eerder ongemakkelijk om aan de balie een grote friet te bestellen.
- De selfservice terminals verzamelen ook belangrijke data voor de ondernemers. Welke menu’s of artikelen worden vaak samen besteld, wat zijn de populairdere gerechten en wat wordt er juist helemaal niet besteld. Het verzamelen en analyseren van deze date kan ervoor zorgen dat een ondernemer zich aan passen en kan inspelen of de wensen en behoeften van de klant.
De kiosksoftware van SimplyDelivery kan worden gepersonaliseerd naar de wensen en behoeften van de onderneming, om zo een optimale ervaring te geven aan de klanten tijdens het plaatsen van een order. Wij kunnen de kiosk volledig in de huisstijl van jouw franchiseorganisatie weergeven. Het enige dat je nodig hebt, is een ruimte in een duidelijk zichtbaar gebied en een touchscreen met een computer. De selfservice terminal is direct verbonden met de kassa via de cloud, dus alle bestellingen worden automatisch geprint in de keuken. Daarnaast is het mogelijk om een pinterminal aan de kiosk te koppelen zodat klanten direct hun bestelling kunnen betalen. Ideaal toch?
Wil je meer weten over onze kiosksoftware? Neem dan contact op met één van onze accountmanagers.