Spare Rib Express heeft forse omzetstijging door Corona-virus

“De corona pandemie zorgt in de gehele markt voor maaltijdbezorging voor een enorme omzettoename. De omzet van de bestaande Spare Rib Express bezorgrestaurants is met 49% toegenomen vanaf de quarantaine maatregelen. Toch zorgt de toename in bestellingen niet voor negatieve reviews, integendeel”, vertelt woordvoerder van Spare Rib Express.

Sinds eind 2019 maakt Spare Rib Express gebruik van de feedback oplossing van Insocial. Op basis van NPS scores wordt de consument gevraagd zijn of haar ervaring te delen. “Het is opvallend hoe hoog de scores zijn de afgelopen weken en dat terwijl het aantal ontvangen reviews is verdubbeld. Afgelopen week is het aantal zelfs verdrievoudigd”, aldus de woordvoerder.

Oorzaken

De positieve klantbeoordeling kan verschillende oorzaken hebben. “In deze ingewikkelde tijden is er een trend te zien waarbij we allemaal wat water bij de wijn doen of meer waardering hebben voor wat er wel is. Ook de afname in verkeersbewegingen speelt een belangrijke rol. Sinds de uitbraak van de pandemie zijn er 38% minder kilometers gereden (bron: Flitsmeister). Voorheen hadden de meeste negatieve reviews te maken met bezorgtijd”, vertelt de woordvoerder. 

“Wij vragen onze consumenten om hun mening over de kwaliteit van de bezorging en die van de maaltijden zelf. Afgelopen weken scoorden we een 9.1 uit 3.458 reviews op bezorging en een 9.0 op de kwaliteit van het gerecht. Dat maakt ons en alle bezorgrestaurants super trots! De landelijke overall score sinds de start met Insocial staat op een 8.2”, geeft de Spare Rib Express woordvoerder aan.

Bekijk ook