Runnersworld introduceert nieuw winkelconcept

Runnersworld, de franchiseformule bestaande uit hardloopspeciaalzaken, opende zaterdag haar eerste vernieuwde winkelconcept in Amstelveen. Franchisenemer van deze vestiging aan de rand van het Amsterdamse Bos is Bas Stigter. De zoon van bekende marathonloper Aart Stigter heeft hier al enige jaren zijn winkel en is enthousiast om de eerste winkel volgens het nieuwe formuleconcept te introduceren. Op termijn zal het vernieuwde winkelconcept landelijk in alle Runnersworld vestigingen worden uitgerold.

“Een hardloper wil een doel bereiken en duurzaam blijven hardlopen zonder blessures. In de nieuwe winkel staat dat centraal en vullen we daarna in hoe de klant dat met onze hulp kan bereiken”, aldus formule manager Bas van der Krogt. De winkel beschikt over een hardloopbaan en een loopband waar de nieuwe Runnersworld analysesoftware speciaal voor is ontwikkeld en wordt er nadruk gelegd op de kennis en kunde van de winkelmedewerkers.

5 Stappenplan

De hele beleving en routing in de winkel is onder de loep genomen. De klant wordt aan de hand genomen door het 5 stappenplan van Runnersworld. In al deze stappen staat het persoonlijke doel van de hardloper centraal. Om dit persoonlijke doel te behalen biedt Runnersworld een nieuw loyalty-mechanisme aan waarbij de klant persoonlijk advies krijgt in alle facetten omtrent hardlopen en dus vaker naar de winkel komt.

Duurzaamheid

Een ander speerpunt in de vernieuwing is duurzaamheid. Hardloopschoenen kan men in de Runnersworld winkels recyclen en de loopbaan in de winkel zal dan ook bestaan uit gerecyclede hardloopschoenen. Ook blessurepreventie is een belangrijk aspect van duurzaam hardlopen en door de combinatie met de continue samenwerking met non-profit organisaties als KiKa en het assortiment aan producten met een lange levensduur bouwt Runnersworld aan een betere duurzame wereld.