Kwalitaria wint 2 Dutch Interactive Awards voor nieuw online platform
Kwalitaria heeft samen met Bluebird Day twee zilveren Dutch Interactive Awards in ontvangst mogen nemen. Tijdens de uitreiking in de Beurs van Berlage werd zowel in de categorie Digitale Transformatie als in de categorie E-commerce een award gewonnen. Het is voor de cafetariaformule een mooie bekroning voor het nieuwe online platform.
Volgens de jury is het online platform van Kwalitaria een prachtig voorbeeld van een digitale transformatie in een zeer traditionele markt. “Dit is digitale transformatie tot op het bot. In een indrukwekkend korte doorlooptijd is een gigantisch project doorgelopen, met centrale aansturing maar doorgevoerd tot op individuele locaties. Alles bij elkaar een moderne, headless aanpak,” aldus het juryrapport.
Optimale klantbeleving
Samen met Bluebird Day is er de afgelopen periode hard gewerkt aan het nieuwe online platform van Kwalitaria, met als doel om de customer journey over alle kanalen zo optimaal mogelijk te krijgen. De app, website en webshop werden geïntegreerd tot één geheel, gebaseerd op dezelfde informatie en data. Daarbij werd rekening gehouden met het lokale karakter van de cafetariaformule en de vrijheden die de franchisenemers hebben. Het resultaat mag er zijn; de conversie steeg in 6 weken tijd met 55%.
Kwalitaria’s Marketing & sales manager Martijn Boone is blij met het behalen van de awards: “Ik ben ontzettend trots op alle collega’s van ons team en die van Bluebird Day. Om te groeien als formule hadden we echt een veel betere website nodig. Bluebird Day heeft dat met hun expertise mogelijk gemaakt. We kunnen de klantreis nu veel beter in beeld brengen wat echt ten goede komt aan de service naar onze gasten. Dat we nu twee awards winnen is een hele mooie bekroning voor al het werk, maar hier stopt het niet. Zo hebben we recent ons loyaliteitsprogramma gelanceerd waarmee we de digitale klantbeleving nog verder willen verbeteren.”
Over De Dutch Interactive Awards
De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het beste interactieve online werk van Nederlandse bureaus. De awards worden sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Emerce organiseert dit jaarlijks samen met Dutch Digital Agencies. Om in aanmerking te komen voor een felbegeerde award krijgen bureaus de gelegenheid om cases aan te melden. Deze cases worden door een onafhankelijke jury beoordeeld op concept, design en UX, resultaat en optimalisatie. De 74 genomineerden presenteerden op 21 april hun werk aan de vakjury’s, waarna de winnaars werden bepaald.