Hubo schaalt formule met nieuwe testwinkels

Doe-het-zelf-keten Hubo is met de opening van Hubo Woudenberg een nieuwe richting ingeslagen waarin de visie ‘zorgeloos wonen’ centraal staat. Hierbij hoort ook een nieuw ingerichte winkel in een nieuwe huisstijl. De formule Hubo kent vele verschillende winkel formaten, van groot tot klein. Het nieuwe concept is daarom schaalbaar en gaat nu getest worden in 2 nieuwe winkels: Hubo Meerkerk en Multimate Holten. Beide winkels worden omgebouwd naar de nieuwe Hubo stijl in het 2e kwartaal van dit jaar.

Hubo Meerkerk

Hubo in Meerkerk is een familiebedrijf, begonnen eind vijftiger jaren. Gestart als aannemersbedrijf wat ook hout verkocht, al snel werd dit een winkel met allerhande doe-het-zelf materialen in 1971.

“Door wat eerdere wisselingen van formule, is onze winkel wel toe aan een opfrisbeurt. Even alle oude kleuren en stijlen er uit en klaar voor de toekomst. En de vernieuwde formule ziet er gewoon heel goed uit, de klant wordt geïnspireerd in de nieuwe winkel. Al met al de perfecte timing voor de ombouw”, verklaren Jan en Peter van den Berg, “Wij worden gezien als testwinkel, in Woudenberg is alles in het groot neergezet, bij ons wordt hetzelfde verhaal verteld en uitgedragen maar dan op minder vierkante meters.”

 

Multimate Holten

Een gulden middenweg wordt de testwinkel in Holten, een winkel die nu nog Multimate is. “Met een oppervlakte van 1.250 m2 verkoopvloeroppervlakte inclusief Decorette, precies tussen Woudenberg en Meerkerk in. Een prima uitgangspunt om alle nieuwe onderdelen op de juiste wijze te schalen”, aldus Gerrit Snellenberg, franchisenemer van Multimate Holten en Groenlo. “Een formule moet je samen maken en met de uiteenlopende groottes van de Multimate en Hubo winkels is dat een extra uitdaging. Toch is het belangrijk om met zijn allen de juiste slagkracht te hebben en daar hoort een eenduidige formule bij.”

Ook Multimate Holten is een paar jaar geleden omgebouwd vanuit een andere formule. “Ook bij ons is destijds niet drastisch verbouwd, maar is eigenlijk alleen alles voorzien van een nieuw logo. Nu is er een duidelijke toekomstvisie en een hele mooie nieuwe huisstijl die als een perfect maatpak aansluit”, vertelt Gerrit verder.

Bekijk ook