Hoe gaat De Hypotheker om met de coronacrisis?
De coronacrisis heeft een stuwende werking op het aantal hypotheekaanvragen. Dat stelde De Hypotheker voor een uitdaging, een uitdaging die onder meer is getackeld met de overstap naar ‘advies op afstand’ en door adviesgesprekken via beeldbellen.
“Het contact met de franchisenemers is daarbij geïntensiveerd. Of het nu gaat om tips&tricks rondom beeldbellen, advies over het ‘coronaproof’ maken van de vestiging of lokale klantcampagnes”, vertelt Michel van den Akker, CEO van De Hypotheker, aan Franchise+.
De impact is tweeledig
“De impact van het virus op onze franchiseformule en op onze franchisenemers is tweeledig. In algemene zin kenmerkt de woning- en hypotheekmarkt in Nederland zich tijdens de coronacrisis door drukte en is er van terugval geen sprake. Integendeel. Hierdoor is het op onze vestigingen ook erg druk; het aantal hypotheekaanvragen in maart nam met een derde toe in vergelijking met februari. April was ook een goede maand en mei ziet er veelbelovend uit. Aan de andere kant hebben we door de coronacrisis versneld de overstap moeten maken naar ‘advies op afstand’ en worden er op dit moment veel adviesgesprekken gevoerd via beeldbellen. Deze uitbreiding in dienstverlening hebben we als formule versneld uitgerold, het is mooi om te zien dat deze manier van adviseren op onze vestigingen door steeds meer adviseurs wordt omarmd”, aldus Michel van den Akker.
Lees het volledige artikel in het aankomende Franchise+ vakblad, deze verschijnt op 2 juli.
Vraag hier een gratis proefnummer aan