Eerste franchisenemers voor StomerijCollectief van start

Deze week tekende StomerijCollectief franchisegever Marco van Barneveld 2 franchisecontracten met nieuwe franchisenemers. Moustafa Hanifi gaat StomerijCollectief in Amersfoort op de kaart zetten en Rens van der Linden zal actief worden in Amstelveen. Beide franchisenemers gaan in november van start.

Van der Linden is al actief als Albert Heijn franchisenemer en eigenaar van onlineshop Lindenfood.com waar hij exclusieve producten verkoopt. Hij vertelt: “Ik zie toegevoegde waarde in het aanbieden van deze unieke stomerijdiensten in de regio Amstelveen.” De keuze om toe te treden tot dit nieuwe concept was dan ook snel gemaakt. Franchisegever Marco is heel blij met de uitbreiding van zijn netwerk: “Ik zie in beide heren goede ondernemers en toegevoegde waarde voor de StomerijCollectief organisatie!”

Van loondienst naar ondernemerschap

Hanifi maakt de stap van loondienst naar het ondernemerschap en vindt het prettig om aan te sluiten bij een franchiseconcept. “Alle voorbereidingen zijn getroffen, de heuse StomerijCollectief bus is inmiddels bestickerd en zal begin november rondrijden in Amersfoort. Via de website en de App kunnen cliënten in deze regio de ophaal- en bezorgmomenten voor hun wasgoed reeds kiezen. Ik heb veel contact met Marco, die mij met alles goed begeleidt en zorgt dat ik bij de start goed ben ingewerkt”, aldus Moustafa. 

Over StomerijCollectief

“StomerijCollectief is een begrijpelijke dienst. Het berekenen en/of bieden van collectiviteitskorting in ruil voor meerdere orders. Het verdienpotentieel is groot omdat klanten zowel in de particulieren en b2B-markt gevonden kunnen worden. De franchisenemer haalt het wasgoed op bij klanten (particulier en bedrijf) en brengt het naar de winkel/stomerij. Hier wordt het gereinigd en gefinished. Vervolgens kan de schone kleding weer terug naar de klant. De organisatie is ontstaan door de ontwikkeling van het unieke algoritme om een collectiviteitskorting te kunnen bereken”, vertelt Van Barneveld. 

Herkenbaarheid en stiptheid zijn naast vakmanschap en vakkennis de belangrijkste factoren voor succes. Vandaar dat Van Barneveld met franchisenemers wil werken en heeft gekozen voor het ‘franchise’ businessmodel. Hij vertelt: “Dit unieke concept is in april 2019 op de Onderneem ’t! franchisebeurs geïntroduceerd. Samen met de recruiters van Koelewijn & Partners is toen de werving en selectie van ondernemers gestart. Er is enorm veel interesse in dit toegankelijke franchiseconcept! We verwachten dat StomerijCollectief eerdaags in nog meer steden geïntroduceerd zal gaan worden.”

Bekijk ook