De Beren bezorgrestaurants realiseren omzetgroei door zichtlocaties

Door het verhuizen van de reeds bestaande vestiging naar een zichtlocatie middenin het bezorggebied, heeft bezorgrestaurant De Beren Vlaardingen in het eerste half jaar een omzetgroei van 40% weten te bereiken.

De verhuizing van een bedrijventerrein naar een zichtlocatie middenin het bezorggebied heeft alles te maken met deze omzetstijging. Franchisenemers van het bezorgrestaurant De Beren Vlaardingen Baris & Kim vertellen: “De zichtbaarheid van onze vestiging zorgt ervoor dat steeds meer mensen ons weten te vinden. Niet alleen wordt er veel meer besteld en bezorgd, ook op het gebied van afhalen hebben we een enorme stap gemaakt.” Waar het afhalen van bestellingen voorheen nagenoeg geen aandeel had, worden inmiddels ruim 10% van de orders afgehaald. 

Zichtlocaties zijn populair

“Het is, zeker met de grote keuzemogelijkheid van tegenwoordig, ontzettend belangrijk om jezelf in de kijker te spelen. De Beren is een sterk merk dat gezien mag worden. Niet alleen middels opvallende koeriers en campagnes, maar ook met onze uitnodigende vestigingen”, aldus Harrit Boonstra, marketing coördinator bij De Beren bezorgrestaurants. 

Binnen 5 jaar volledig in het zicht

Dit jaar worden nog meerdere vestigingen op prominente zichtlocaties in steden als Tilburg en Lelystad geopend. Daarnaast is streven van De Beren bezorgrestaurants om binnen 5 jaar alle bestaande bezorgrestaurants naar een zichtlocatie te verhuizen. 

De Beren bestaat sinds 1984 en telt inmiddels 31 restaurants en 18 bezorgrestaurants.