Artificial intelligence voor het aannemen van telefonische reserveringen

TheNextTable is het eerste online reserveringssysteem dat gebruik maakt van artificial intelligence. Door gebruik te maken van deze nieuwe techniek is het mogelijk om telefonische reserveringen door een digitale assistent aan te laten nemen. Hierdoor komen ook telefonische reserveringen direct in de online agenda van TheNextTable. Door het systeem hoeven de medewerkers de telefoon niet meer te beantwoorden, dit werk wordt uit handen genomen door de digitale assistent. Op deze manier missen restaurants nooit meer reserveringen buiten openingstijden en tijdens de service.

Samenwerking

In samenwerking met AssistYou heeft TheNextTable de digitale assistent geïmplementeerd in het reserveringsproces. AssistYou is hier verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de digitale assistent. TheNextTable koppelt met AssistYou zodat de gemaakte reservering direct in het reserveringssysteem terecht komt. 

Hoe werkt het? 

“Koppel het reserveringssysteem van TheNextTable aan AssistYou. Deze koppeling zorgt ervoor dat de 2 partijen met elkaar kunnen communiceren. Wanneer gasten naar het restaurant bellen krijgen zij de digitale assistent aan de telefoon. Het voordeel is dat de digitale assistent direct opneemt versus 42 seconden gemiddeld wachten op een medewerker van het restaurant”, legt een woordvoerder van AssistYou uit.

Aan de hand van vragen zoals: 'wanneer, op welk tijdstip en onder welke naam de reservering komt te staan' kan de digitale assistent het gehele reserveringsproces afhandelen. Na bevestiging van de voorgestelde reservering ontvangt de gast direct een bevestiging SMS van de reservering. “Ook komt deze reservering in de online agenda en wordt deze automatisch toegewezen aan de juiste tafels. 86% van de klanten geeft AssistYou een ‘goed’ of ‘zeer goed’!”, aldus de woordvoerder.