De after-summer kickoff van World Options

Afgelopen week is het voltallige team van World Options Nederland en België bijeen gekomen voor de after-summer kickoff. Het bedrijf brengt twee keer per jaar het franchise netwerk samen om inspiratie op te doen, kennis te delen en bij te praten .

Vanwege de huidige situatie werd de volledige vergadering "covid - proof" gehouden, zowel tijdens het overleg als gedurende het gezamenlijke diner.

Een belangrijk element van de dag was het in detail doornemen van het met succes gelanceerde 3e generatie shipping portaal. De technologische vooruitgang, de nieuwe diensten die worden aangeboden zoals de "freight" propositie en de nieuwe portaal functies zijn in de afgelopen maanden beschikbaar gemaakt. De franchises en klanten zijn erg enthousiast over het nieuwe portaal.

“De back bone van onze formule is het shipping portaal. Een systeem waarop niet alleen onze franchisenemers maar ook klanten kunnen inloggen en zo de meest aantrekkelijke vervoerder kunnen selecteren afhankelijk van bijvoorbeeld prijs, snelheid en uitstoot. We hebben net de 3e generatie van dit portaal gelanceerd en dat in detail met onze ondernemers besproken.” aldus Dirk Kruisinga, franchisegever van World Options.

Kruisinga is erg enthousiast over de ontwikkelingen bij World Options. Afgesproken is dat de primaire focus de komende jaren gelegd wordt op het B2B segment in combinatie met E-commerce. “We zien hier een hele sterke groei in, wij verwerken steeds meer bestellingen die geheel door de klant zelf worden uitgevoerd. In het begin helpen wij de klant om deze vertrouwd te maken met het systeem waarna deze geheel zelfstandig opdrachten kan plaatsen verwerken en kan volgen. Het succes hiervan is reden voor ons om extra investeringen te doen in de ontwikkelingen van het portaal en de integratie hiervan met de vervoerders.”

Verder werd gesproken over de toekomstige strategie van World Options  en waar het bedrijf zich op wil focussen in de komende 5 tot 10 jaar. Op het moment ligt de primaire focus op het B2B segment, maar met de groei van E-commerce begint dit ook voor de World Options klanten steeds belangrijker te worden. Om hier een goede service voor te kunnen verlenen blijft World Options investeren in de systeem integraties die beschikbaar zijn voor de klanten.

De bijeenkomst werd afgerond met een zeer aangename maaltijd in Weert, de thuisstad van het Nederlandse van World Options kantoor.