Taco Mundo start in franchise

Onder de naam Taco Mundo is eind 2000 een bezorgformule voor de Mexicaanse keuken gestart. Op dit moment heeft Taco Mundo drie eigen vestigingen in Amsterdam en Rotterdam en binnenkort opent de vierde vestiging haar deuren. Door middel van franchising wil Taco Mundo 25 vestigingen realiseren. Daarbij wordt allereerst gedacht aan de grote steden.

De reacties tijdens de drie regionale franchisebeurzen ‘Onderneem ‘t!’ waren zeer positief. “We zijn in gesprek met een flink aantal potentiële franchisenemers met wie we op de beurs kennis hebben gemaakt”, aldus de heer Filippini, directeur van Taco Mundo. Met het assortiment, dat bestaat uit tacos, burritos, quesadillas, fajitas en andere Mexicaanse/Tex-Mex gerechten, is Taco Mundo een gezond alternatief in de vooral door pizza’s gedomineerde bezorgmarkt.

Filippini: “De bezorgmarkt is nog steeds groeiende. Verder is de acceptatie van onze formule uitstekend en blijkt het een goed alternatief voor de traditionele fastfood te zijn. We richten onze expansie in eerste instantie op de grote steden omdat daar de behoefte aan de buitenlandse keuken het grootst is.”

Centraal bij de Taco Mundo-formule staan versheid, kwaliteit en service. De formule heeft een opvallende uitstraling die met een zeer intensieve marketing wordt ondersteund. Klanten bestellen via het naamnummer 0900-123TACO of via de bestelmodule op www.tacomundo.com. Het automatiseringssysteem maakt een eenvoudige en snelle verwerking van de bestellingen mogelijk en faciliteert bovendien een optimale aansturing van de operatie.

 

Franchisenemers

Taco Mundo zoekt potentiële franchisenemers die zelf een passie hebben met Mexicaans eten. “Het moeten commerciële mensen zijn die hun sporen in het verleden hebben verdiend. Horeca-ervaring is een pre, maar niet per se noodzakelijk. Opereren in de deliverymarkt is een dynamisch vak. Het kan soms hectisch zijn omdat de bestellingen in een piek binnenkomen. De ondernemer moet voldoende hands-on zijn“, stelt Filippini.

Voor een deliveryfiliaal is een locatie van honderd vierkante meter op een B1-locatie nodig waar overigens ook de mogelijkheid bestaat om gerechten af te halen of ter plekke te eten. “Wij hebben een nauw omschreven vestigingsbeleid omdat dit aan de basis staat van het succes van het filiaal.” Na realisatie van een landelijk netwerk van deliveryfilialen, zullen ook vestigingen op A1-locaties worden geopend.

Behalve in Nederland, staat ook expansie naar het buitenland op het programma. “We zijn al met partijen in gesprek voor een master-franchise in België, Duitsland en Engeland. Het uitrollen van de formule zal dit jaar snel vorm krijgen”, besluit Filippini.