Ronald Zinger

TIEN x Ronald Zinger In deze rubriek legt de redactie een aantal vragen voor aan iemand uit de samenwerkingswereld en laat hem of haar kort antwoorden, zonder interventies. Deze maand de antwoorden van Ronald Zinger, franchisenemer bij HomeTeam. HomeTeam is een franchiseorganisatie die kwalitatief goede en betaalbare onderhoudsdiensten levert. Deze franchiseorganisatie is ontstaan uit een samenwerking van twee woningcorporaties. Beide beschikten over een professionele onderhouds- en servicedienst ten behoeve van de eigen woningen. Om aan de toenemende vraag naar onderhoudsdiensten, ook van niet-huurders, te kunnen voldoen, werd besloten een franchiseorganisatie op te starten. 1. Wat was voor u de reden om franchisenemer te worden bij HomeTeam?De formule van HomeTeam spreekt mij heel erg aan. Doordat de centrale organisatie van HomeTeam mij veel werk uit handen neemt, zoals het maken van offertes, administratie en planning, kan ik mij concentreren op het werk waar ik goed in ben. Ik ben een vakman en ik ben goed in het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan en in woningen en gebouwen. En HomeTeam is goed in het verwerken van de boekhouding, de planning en het verzorgen van promotiemateriaal. 2. Wat is het leukste aspect van de HomeTeam-formule?Je bent zelfstandig met alle vrijheid en verantwoordelijkheden van dien. Toch staat er een grote organisatie achter je die alle lopende zaken voor je regelt. Ook al ben je franchisenemer en werk je alleen, er zijn een heleboel collega-franchisenemers om je succes mee te delen. Ook technische vragen kun je elkaar stellen. 3. Op welke wijze is de training en opleiding geregeld?Binnen HomeTeam is een scholingscommissie samengesteld die de scholingsbehoefte inventariseert. Deze commissie bestaat uit medewerkers van de centrale organisatie, een medewerker van het opleidingsinstituut en franchisenemers. Deze commissie stelt jaarlijks een cursusprogramma samen. Hieruit kun je een keuze maken. Als je start bij HomeTeam krijg je een basistraining, waarin het reilen en zeilen van de formule wordt bijgebracht. Ook krijg je een instructiecursus 'Casper', de boordcomputer die wordt gebruikt voor de registratie en bestellingen van materiaal en de planning. 4. Hoe is het overleg geregeld met uw franchisegever?Indien nodig heb ik dagelijks contact met mijn franchisemanager. Verder behartigt de Franchiseraad mijn belangen. Deze raad komt twee maal per jaar bij elkaar en adviseert het management van HomeTeam bij de ontwikkelingen en de uitbouw van de formule. 5. Wat zijn de succesfactoren van uw vestiging?Elke franchisenemer heeft zijn eigen rayon. In mijn rayon ben ik het vaste gezicht in de buurt. Dit wordt onderstreept door het promotiemateriaal dat ik gebruik. Hierin worden mijn mogelijkheden duidelijk gepresenteerd. 6. Welke andere franchiseformules spreken u aan en waarom?Dit vind ik een moeilijke vraag om te beantwoorden. Er is geen formule in mijn branche die ik met mijn formule kan vergelijken. Om dit goed te kunnen, moet je je er ook in verdiepen. Anders kan je een formule niet beoordelen. 7. Welke eigenschappen komen u goed van pas in uw werk?Ik ben een rustige, veelzijdige vakman. Werkzaamheden kan ik snel en goed inschatten en ik ben allround inzetbaar. 8. Wat doet u in uw vrije tijd?Sinds drie maanden ben ik de trotse vader van een zoon en als ik vrij ben vind ik het heel leuk om bij hem te zijn. Verder ben ik een fervent hondenliefhebber en train en wandel ik veel met mijn hond. 9. Wat is het grootste succes in uw carri?re?Ik hoop dat HomeTeam het grootste succes van mijn leven wordt. Dus ben ik heel enthousiast en heb alle vertrouwen in het succes van deze formule. 10. Wat was minder succesvol in uw carri?re?Ik hoop dat ik hier nooit een antwoord op kan geven.

Lees meer over:
Franchise+ Franchiseplus
Redactie