Winst en groei voor SUBWAY Nederland
Het afgelopen jaar nam het aantal SUBWAY-vestigingen in Nederland toe, waren er meer bezoekers en boekten franchisenemers een hogere winst. "Prestaties die rechtstreeks zijn te herleiden naar onze uitgekiende marketingacties, zoals de WOW-campagne met de Hollandse klassiekers", zegt Justin Goes, Area Development Manager bij SUBWAY(R) Nederland. "Daarmee hebben we ons echt onderscheiden. Vooral deze campagne genereerde veel traffic naar de winkels, waar de beloftes dan natuurlijk nog wel waargemaakt moeten worden. Maar afgaande op de cijfers, is dat onze franchisenemers prima gelukt!"SUBWAY(R) Nederland heeft volgens Justin Goes een heel goed jaar gedraaid. "Aan het einde van dit jaar zijn er rond de twintig nieuwe vestigingen geopend. In de bestaande winkels zien we bovendien een dikke plus in de omzet, maar liefst 21% winstgroei, en een toename in klantbezoek (traffic) van 9%. Cijfers waarmee we als SUBWAY(R) Nederland in Europa op de tweede plek staan, na Duitsland." Met het oog op 2015 benoemt Goes 3 ambities. Ten eerste de grens van 200 vestigingen doorbreken; door de huidige route voort te zetten en parallel daaraan nieuwe markten aan te boren. "En dat laatste is weer onlosmakelijk verbonden met onze tweede ambitie: nieuwe concepten verder tot bloei laten komen. Denk aan niet-traditionele locaties in buitenstedelijke gebieden, zoals shop-in-shopconcepten in tankstations en bouwmarkten. In die werelden willen we meer voet aan de grond krijgen."Derde ambitie, last but not least, is de maatschappelijke betrokkenheid van SUBWAY(R) Nederland meer voor het voetlicht brengen. Goes: "De consument moet veel duidelijker op het netvlies krijgen waar wij op dit gebied voor staan. Bijvoorbeeld hoe wij onze spullen inkopen en de voedingswaarden van Subs bepalen. En we laten zien wat we terug doen voor de wereld, voor het land waarin we gevestigd zijn. Daar zullen we komend jaar veel duidelijkheid over verschaffen. Als grote speler in de quickservicemarkt vinden we het namelijk van groot belang om de consument ook in die keuken te laten kijken!" SUBWAY(R) heeft 43.000 vestigingen in 108 landen. Nederland telt momenteel 161 SUBWAY(R) restaurants.