Nieuwe franchiseformule: Stomerijcollectief

Stomerijcollectief brengt vraag en aanbod bij elkaar op het gebied van stomerijdiensten. Dit jaar is Stomerijcollectief begonnen met een franchiseformule. Tijd voor een interview met franchisegever Marco van Barneveld.

Hoe werkt Stomerijcollectief? 

“Eerst controleren we aan de hand van de postcode of we ook bij de betreffende klant onze dienst aan kunnen bieden. Wanneer dit zo is, kan de klant het bestelformulier invullen. Een algoritme zorgt ervoor dat er een gezamenlijke korting berekend wordt aan de hand van het aantal orders, aantallen, etc. Dus hoe meer vrienden, buren en familieleden een bestelling plaatsen in het betreffende postcodegebied en voor dezelfde datum, hoe hoger de korting kan worden. Op het afgesproken moment zal onze regiovertegenwoordiger het wasgoed ophalen. Al het wasgoed wordt door ons gecontracteerde en gespecialiseerde textielreinigers gereinigd. Hiermee kunnen we de kwaliteit borgen. Op het afgesproken moment wordt het wasgoed weer schoon en fris bij de klant aangeboden”, legt Marco uit.

Waarom is begonnen met een franchiseformule?

“Alle kennis en vaardigheden die ik gedurende mijn loopbaan opgedaan heb, kon ik uitstekend gebruiken bij de ontwikkeling van ons unieke platform. Maar gelukkig is een goede formule niet alleen afhankelijk van een tool (in dit geval een platform met App), maar ook van de juiste mindset. Juist hierin zullen wij als organisatie het verschil gaan maken binnen de ‘Laundry on-demand’ markt. In veel sectoren is nieuwe kennis en vaardigheden noodzakelijk en dat is waar wij denken onze franchisenemers het beste mee te helpen”, aldus Marco.

Marco benadrukt dat franchisenemers niet perse een eigen stomerij dienen te hebben, ook franchisenemers zonder stomerij zijn welkom. 

Franchisebeurs Onderneem ‘t!

Begin april heeft Stomerijcollectief deelgenomen aan de Franchisebeurs Onderneem ‘t! om de franchiseformule onder de aandacht te brengen van een breed publiek. “De beurs was een goede eerste ervaring  om de formule onder de aandacht te brengen. Juist de oriënterende bezoekers waren voor mij de beste gesprekspartners. Het is leuk en inspirerend om een nieuw concept toe te lichten en mensen aan het denken te zetten. De opvolging is gedaan en we kijken uit naar de vervolgafspraken”, sluit Marco enthousiast af.