Koopmans start met Crêpe Creaties: shop-in-shop franchiseformule

Koopmans opent haar eerste horecaconcept voor consumenten buitenshuis onder de naam Crêpe Creaties. Consumenten kunnen bij deze shop-in-shop terecht voor een gevulde crêpe in zoete en hartige varianten. Lunchroom La Boca heeft de primeur, in het Rotterdamse winkelcentrum Zuidplein opent de eerste locatie. 

Blurring

Koopmans Crêpe Creaties is een shop-in-shop franchiseformule. “We brengen onze merkkracht, de ervaring van bestaande ondernemers en blurring tussen retail en out of home op een verrassende manier samen. Als merk willen wij op relevante momenten aanwezig zijn”, aldus productmanager Sandra van Ruiten. Koopmans opent zelf geen winkels, maar kiest voor samenwerking met franchisenemers. “Bestaande horecaondernemers bieden we - naast onze expertise op het gebied van pannenkoeken - het vertrouwen dat consumenten hebben in het merk Koopmans.”  

Rotterdamse primeur

Koopmans wil met de nieuwe formule ondernemerskwaliteiten van franchisenemers verbinden met haar merkbekendheid. Eigenaar Rogier Bourgonje van lunchroom La Boca in Rotterdam vertelt: “Consumenten zoeken merken waarmee zij zich kunnen identificeren. Koopmans ís zo’n merk. Ik ben graag innovatief bezig met mijn zaak en sta dan ook open om nieuwe concepten te testen. Voor ons biedt de meeneemverkoop bovendien mogelijkheden om extra omzet te genereren.” De verdere uitrol van Koopmans Crêpe Creaties vindt plaats vanaf het 2e kwartaal 2017. 

Franchisenemers

Ondernemers met een bestaande winkel of verkooppunt kunnen hun winkel ombouwen met een balie-unit om crêpes te bakken. Inbegrepen zijn de speciaal ontwikkelde crêpemix, een gekoeld doseersysteem, een werkbank met een verzonken bakplaat en een Koopmans Crêpe Creaties counter. Franchisenemers krijgen daarnaast een training om het bakken van crêpes onder de knie te krijgen.

Bekijk ook