Franchiseformules in de prijzen bij de Foodservice Award

De winnaars van de 1e editie van de Foodservice Award zijn afgelopen dinsdag bekend gemaakt. Yoghurt Barn werd, met een 8,17 als eindcijfer, tot overallwinnaar bekroond. Naast de yoghurtketen namen 8 andere foodservicebedrijven een categorieprijs in ontvangst tijdens de Horecava in RAI Amsterdam.

In de categorie Fastfood won McDonald’s, met een 7,14, de prijs. Yoghurt Barn won in de categorie Koffie & lunchrooms. In de 2 categorieën Onderweg en Restaurants won La Place. Keurslager won in de categorie Speciaalzaken. 

Enkele reacties

“Naast het winnen van deze overall award, wonnen we ook de award voor beste koffie & lunchroom en lieten daarbij alle andere ketens met 5+ locaties in Nederland achter ons. We zijn beoordeeld op verschillende categorieën, waaronder klantvriendelijkheid en kwaliteit product, en scoorden op al deze categorieën gemiddeld het hoogste cijfer.

Daar zijn we natuurlijk ontzettend trots op! We willen iedereen die gestemd heeft graag bedanken en beloven dat we deze gewonnen titel waar blijven maken. Onze grootste dank gaat dan ook uit naar alle Barnista’s, die deze titel elke dag weer waarmaken en onze passie voor yoghurt overbrengen op alle gasten”, reageert Wouter Staal van Yoghurt Barn.

Erwin Dito, Managing Director McDonald’s Nederland, reageert: “Tevreden gasten is ons hoogste doel. Samen met onze franchisenemers en crew in de restaurants werken we elke dag hard aan het bieden van feel good moments. We zijn dan ook ontzettend blij en vereerd dat onze gasten ons als winnaar aangewezen hebben.”

Over de Foodservice Award

In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete foodservicebedrijf. Het resultaat? Ruim 20.000 stemmen. Foodservicebedrijven werden beoordeeld op aspecten als prijs, productkwaliteit en uitstraling en beleving.

Horecagasten vinden prijs het belangrijkste aspect, gevolgd door kwaliteit van de producten. Het gemiddelde eindcijfer van deze verkiezing was 7,06.

Food award