D.I.O. winkels gaan verder als DA

DA en D.I.O. hebben de koppen bij elkaar gestoken om zich sterk te maken voor een gezonde toekomst voor zelfstandige drogisten in Nederland. Deze gezamenlijke toekomstplannen zijn afgelopen woensdagavond tijdens een bijeenkomst gedeeld met de ondernemers.

Tijdens de bijeenkomst ‘Samen naar een gezonde toekomst’ werd de richting die beide organisaties op gaan besproken met de circa 450 aanwezigen. Tevens sprak detailhandel-expert Frank Quix over de noodzaak om keuzes te maken: “Er ontstaat een krachtige propositie naar de consument door de sterke kanten van beide formules te bundelen. Daarvoor moeten wel  keuzes gemaakt worden.”

Een van de belangrijkste keuzes betreft het verder gaan onder het merk van DA. Er is gekozen voor het DA-merk omdat de naamsbekendheid vele malen groter is dan het D.I.O.-merk en men tevens een huismerk bezit onder de DA-vlag. 

“De directieleden van de nieuwe organisatie hebben daarna iedereen bijgepraat over alle toekomstplannen. De komende maanden zullen deze verder uitgewerkt gaan worden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de ondernemers. Tijdens deze avond kwamen er enkele ondernemers aan het woord en gaven ze hun reactie op de plannen. Over het algemeen was men positief over zowel de plannen als de avond. Er klonken ook enkele kritische geluiden, hetgeen natuurlijk logisch is bij een zo belangrijke cruciale stap. Zowel de directie van DA-D.I.O. als de ondernemers hebben er alle vertrouwen dat vandaag de weg ingeslagen is naar een vruchtbare toekomst”, aldus een woordvoerder van de formule.