Choco Kebab van start in Nederland

Het in diverse Europese landen succesvolle concept Choco Kebab komt naar Nederland. De op de Italiaanse Cremino chocolade gebaseerde recepturen, die in een speciale warme Pita cr?pe worden geserveerd, werd enkele jaren geleden gelanceerd door het in Bologna gevestigde familiebedrijf TechFood. Choco Kebab wordt in ons land vanaf volgende week zowel als 'instore' als 'outdoor' concept aangeboden op basis van een nieuw model: Flex-Franchise. Ondernemers Kees Hermans en Maarten Steinkamp (onder andere van Jamin en MultiVlaai) wisten de exclusieve rechten van het Italiaanse merk, dat 3 patenten kent, voor ons land te bemachtigen. Steinkamp: "Choco Kebab is een regelrechte hit in Zuid-Europese landen maar gaat nu ook naar UK en USA. Dit komt door een groot onderscheidend vermogen, zowel qua concept, visuele presentatie en de geweldige kwaliteit." Uniek aan de uitrol in Nederland is dat de machines op een aantrekkelijke huurbasis beschikbaar zijn en deze huurovereenkomst een exclusiviteitsgarantie heeft (cq postcode bescherming). De promotie/marketing voor het merk wordt centraal geregeld door Choco Kebab, zonder dat de ondernemer daar extra voor betaalt. Er zijn geen additionele fee's. "Dit hoogwaardige concept kent een zeer lage drempel, met slechts een beperkt aantal afspraken en waarbij de ondernemer ook weer relatief eenvoudig kan uitstappen. We noemen dit Flex-Franchise. We 'screenen' de kandidaten wel op bepaalde criteria", aldus Steinkamp.