Authenticiteit

De consument anno nu verlangt naar betrouwbaarheid, uniciteit en puurheid in al haar facetten.

Het is de kunst als Retailer of merk authentiek te zijn in het imago en vanuit de missie en visie de originele vertaalslag te maken naar een totaal concept van de winkel. In out-en instore, marketing & communicatie, de collectie, presentatie tot beleving inclusief de muziekkeuze en geur. Kortom, tot in de details. 

Onderscheidend

Hierin is het van belang onderscheidend te zijn en bezoekers toegevoegde waarde te laten ervaren. En dus anders dan anderen durven te zijn. In elk geval niet copy paged, geen imitaties en namaak concepten. We zien in het Retail landschap al te veel van hetzelfde in de collecties, de uitstraling om het maar niet te hebben over de Sales die iedereen uniform omarmt zoals een Black Friday en dus zie je overal dezelfde kortingen.
Blijf dus bij je eigen identiteit en karakter zoals die vanuit de oorsprong en het idee zijn ontstaan maar anticipeer tegelijk vlot op de marktontwikkelingen en trends in het consumentengedrag. Maak hierbij gebruik van alle innovaties. Blijf origineel, bij jezelf. Dat verlangt de consument.

Personeel

Cruciaal is dat het personeel vervolgens, hét visitekaartje, het DNA moet gaan ademen. Het is dus essentieel in de selectie te kijken wie het beste past om je formule of merk te gaan vertegenwoordigen. Matchen zij bij het imago en zijn zij de story tellers die met passie, puurheid het merk weten uit te stralen? Want zij zijn het sluitstuk om ook weer vanuit hun authenticiteit de bezoekers in het klantcontact weten te verwonderen, verleiden, verrassen en bovenal verbinden. Dat is het sleutelwoord: de persoonlijke verbinding creëren met bezoekers zodat zij de trouwe ambassadeurs worden van de formule of het merk.
 

Marja Groen Marja Groen
Directeur