Regionale internetwebsites allesvan.nl

Het idee op zich is niet opzienbarend. De aanpak echter wel: met regionale internetwebsites wil de nieuwe franchiseformule allesvan.nl een marketing- en verkoopconcept lanceren. Oprichter Tom Koster is zo overtuigd van de formule, dat hij nieuwe franchisenemers ‘niet goed, geld terug’ garandeert.

Allesvan.nl wil zich ontwikkelen tot een virtueel trefpunt in een regio. Het concept rust op een aantal peilers. Ten eerste een publieksindex met daarop actuele berichten en telefoonnummers van onder andere huisartsen. Daarnaast een bedrijvenindex waar bezoekers informatie kunnen vinden over regionale bedrijven en andere aanbieders en een digitale maandelijkse nieuwsbrief met waarde- en kortingsbonnen.

Tom Koster legt uit: “De bedrijven betalen voor het plaatsen van informatie. Dat kan op drie niveaus. Kies je voor het deluxe-pakket, dan is dat compleet met een korte presentatie met bewegend beeld en geluid. Door het bouwen van een aantrekkelijke site en het werken met waardebonnen die via internet gedownload worden, kunnen onze franchisenemers precies aangeven hoeveel klanten een bepaald bedrijf heeft gekregen via de website. Op die manier kunnen bedrijven precies zien dat ze waar voor hun geld krijgen. Door het maandelijks aanbieden van waardebonnen, prikkelen wij mensen om de website te bezoeken en te kopen bij regionale ondernemers.”

Allesvan.nl gaat uit van een regio van zo’n 40.000 inwoners waarbinnen een franchisenemer exclusiviteit heeft. “De overheadkosten zijn relatief laag”, aldus de algemeen directeur van de franchiseketen. “Je kunt werken vanachter je eigen computer thuis. De marges zijn hoog. Daarbij kun je denken aan zeventig procent van de omzet of zelfs meer. Wij zijn op zoek naar ondernemende mensen die bedrijven met dit concept benaderen. Wij hebben vrijwel alle disciplines in eigen huis om franchisenemers daarbij te ondersteunen. Van oudsher hebben we de nodige ervaring opgedaan als internetbedrijf. Programmeurs, ontwerpers van websites, servers en kennis op het gebied van marketing: dat hebben we allemaal in eigen huis.”

Geld terug

Franchisenemers die met de formule aan de slag gaan, krijgen het verschil tussen hun omzet en de entreefee na een jaar terug, als de resultaten tegenvallen. “Ik ga er niet van uit dat iemand daarvan gebruik maakt”, stelt Tom Koster zelfverzekerd vast. “Ik ben veel naar de Verenigde Staten geweest om te bekijken hoe dergelijke marketingconcepten in de markt worden gezet. De beste experts op franchisegebied hebben meegewerkt aan de opzet van de formule. We zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan.”

Zo’n dertig franchisenemers zijn inmiddels gestart of staan in de startblokken om in hun regio aan de slag te gaan. Allesvan.nl verwacht dat er genoeg ruimte is om door te groeien naar zo’n tweehonderd franchisenemers in Nederland.

Lees meer over:
Bert Jongen Bert Jongen
Redacteur