De link tussen de Covid-19 bestrijding en het werven van franchisenemers

Franchisegevers gaan elke dag aan het werk om hun formule te laten groeien. Geen enkele franchiseformule kan succesvol zijn zonder nieuwe franchisenemers te werven. 

Covid-19 zorgt bij sommige partijen voor twijfel en stagnatie. Moeten we nu wel of niet werven? Het virus geeft niets om grenzen, politiek, ras en geslacht.  Zonder massaproductie van behandeling of vaccin, is de definitie van succes het voorkomen van verspreiding van het virus. 

Wat is er tegenwoordig nodig om te winnen bij franchisewerving? Enkele van dezelfde zaken die nodig zijn om Covid-19 te verslaan, waaronder:

Leiderschap

Winnen begint altijd met effectief leiderschap. De hoofdoorzaak van uitstekende bedrijfsprestaties is de drive, het verlangen en de visie van de leiders. Of het nu gaat om Covid-19 of franchisewerving, er moet een echte toewijding zijn aan de volgende componenten.

Acceptatie en herkenning

Voordat je het traject van een virusuitbraak of wervingsresultaten kunt wijzigen, moet je eerst de huidige realiteit accepteren. Door in kaart te brengen waar je in het wervingsproces tegen aan loopt, kom je makkelijker tot oplossingen.

Maak een strategische planning

Geen enkel bedrijf of land heeft oneindige middelen. Dit betekent dat leiders moeten uitzoeken hoe ze kunnen winnen met de beschikbare middelen. Het zou natuurlijk geweldig zijn als we vandaag een Covid-19-vaccin hadden, maar dat is niet zo. Deskundigen vertellen ons dat het maanden kan duren voordat een vaccin beschikbaar is. Franchisegevers moeten werving op dezelfde manier benaderen. Als ze wachten tot ze alle middelen hebben en de timing "goed" is, moeten ze lang wachten.

Vertrouw op data

Statistieken en analyses helpen ons om de juiste beslissingen te nemen. Anders gezegd: als je tegenwoordig leiding geeft zonder na te denken over wat data je vertelt: “Veel succes met het behalen van succes”. Veel franchiseformules beschikken niet de juiste data die ze nodig hebben voor belangrijke wervingsbeslissingen - en degenen die dat wel hebben, weten vaak niet hoe ze deze correct moeten gebruiken. Een groot deel van de voortdurende verspreiding van Covid-19 is te wijten aan het niet hebben, negeren of niet vertrouwen van data.

Focus, focus, focus

Om Covid-19 te bestrijden hebben we één focus; het verminderen van verspreiding om tijd te winnen totdat behandelingen zijn ontwikkeld. Jouw focus zou moeten liggen op een succesvolle franchise-kandidatenwerving. Er mogen hierin geen concessies gedaan worden.

Passie en toewijding 

Sommige franchisegevers willen groeien, maar pakken niet door. Eigenaren van kleine bedrijven zullen zeggen dat ze meer willen verkopen, maar de meesten doen dat nooit. Waarom is dit? 
Nu zijn we terug bij waar we begonnen: leiderschap. Landen met leiders die het meest gepassioneerd en toegewijd zijn geweest om de verspreiding van het coronavirus te verminderen, behalen de beste resultaten.

Toch zijn er franchiseformules met een bewezen businessmodel, een ervaren ondersteuningsteam en solide financiële middelen waarbij het nog steeds niet lukt om te winnen in de werving. Met of zonder Covid-19 ligt het vaak aan bovenstaande redenen.

Wil je sparren over jouw werving of hoe je jouw werving naar een volgend niveau tilt?  Laat je gegevens hieronder achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
 

Janise Gomes
Marketing Manager

Media- en Marketingbedrijf Franchise+ dé aangewezen partner in franchisegroei. Onze missie is om mensen die iets met franchising hebben of willen bij elkaar te brengen. Hiervoor zetten wij diverse online en offline mediakanalen in. Afgestemd op jouw formule.