Leidt klantgerichtheid tot meer omzet?

Onderzoek wijst wederom uit dat een groot deel van de omzet wordt gerealiseerd door een relatief klein aantal klanten. Bent u zich hiervan bewust? Kunnen uw medewerkers hierop voldoende inspelen? Maken zij van uw klanten een fan? Allemaal vragen die het overdenken waard zijn! Retailspecialist Marshoek is ervan overtuigd dat het klantgericht gedrag van uw medewerkers absoluut meer omzet genereert. Rendementen staan in de retail best onder druk, dus even de tijd nemen om door te lezen kan u vast inspireren!

Het is bekend dat een klant moeilijk iets loslaat wat hij al in handen heeft. Probeer toch de klant te overtuigen wat hij mist door niet bij uw winkels te kopen. Bedenk hierbij ook hoe belangrijk het is dat uw medewerkers klantgericht zijn. Klanten moeten met plezier weer terug willen komen voor die medewerker die ervoor gaat! Bezoekt bijvoorbeeld een mysteryguest uw winkels om zelf de klantgerichtheid te beoordelen? Ervaring bij de klanten van Marshoek leert dat de verbeterpunten aanleiding zijn tot meer klantbinding en hogere omzetten per klant.

Omzet creëren in deze turbulente economische tijden is niet alleen zaak van klantgerichtheid. Omzet en uiteindelijke rendementsontwikkeling heeft ook alles te maken met een goed financieel beheer. Heeft u, als franchisegever, wel voldoende en op tijd inzicht in de actuele rendementsontwikkeling van uw winkels zodat u nog bij kunt sturen? Marshoek ziet regelmatig grote rendementsverschillen op winkelniveau. Daar is wat aan te doen!

Marshoek verwerkt de administratie van uw winkels en zorgt ervoor dat u en/of de franchisenemer elke periode een rapport krijgt met de daarbij horende benchmark. Een vergelijking tussen de winkels onderling geeft verrassend veel inzicht in de individuele prestaties en is een ideale onderbouwing voor verbeteradviezen. Marshoek adviseert u graag op basis van de benchmark welk verbeterpotentieel te bereiken is. Onze adviseurs zijn retailspecialist. Zij ondersteunen u graag als het gaat om operationele of strategische vraagstukken. Wij willen samen werken aan rendementsverbetering. We houden de ondernemer en u als franchisegever graag scherp! Daarbij zijn doelstellingen in de vorm van een begroting en bedrijfseconomisch advies onontbeerlijk. Onze visie is dat doelen stellen het begin is van elke actie. Wij maken voor elke klant een begroting met duidelijke doelstellingen. Het perioderapport laat de werkelijkheid zien ten opzichte van de begroting. Zo worden verschillen zichtbaar! Daardoor kunnen we met elkaar gericht werken aan het realiseren van uw doelstellingen.

Maak uw medewerkers ook bewust van uw doelstellingen. Ieder mens heeft doelen nodig in het leven om te weten waar hij of zij voor werkt! Stel franchisenemers verantwoordelijk om samen met hun medewerkers de begroting te realiseren en doelstellingen te maken. Denk hierbij zeker aan het effect van klantgerichtheid. De adviseurs van Marshoek zijn doorspekt van specifieke retail knowhow die graag uw winkels onder de loep nemen en het verbeterpotentieel aantonen. Wij richten ons volledig op de retail en hebben daardoor veel specialistische kennis in huis over het exploiteren van winkels. Al onze diensten en producten zijn erop gericht uw rendement te verbeteren. Mogen wij eens vrijblijvend kennismaken? Neemt u gerust vrijblijvend contact op met Anton Munneke via 030-635 94 00.

 

 

Lees meer over:
Franchise+ Franchiseplus
Redactie