Le Comptoir Anversois

Op 25 april 2002 startte de eerste vestiging in Vlaanderen 'Le Comptoir Anversois' Belgi? is wereldwijd bekend om z'n bieren en z'n chocolade, Belgi? geniet echter ook wereldwijd een uitmuntende reputatie op het gebied van diamanten en juwelen. Le Comptoir Anversois is een franchiseketen met op dit moment 5 winkels. De zaken bevinden zich allemaal op A-locaties in het centrum van de stad: Luik, Ans en de belangrijke shoppingcenters: Cora te Roccourt en Batta te Huy. Ook de eerste vestiging in Vlaanderen die op 25 april 2002 officieel van start ging, is gevestigd in een shoppingcenter, namelijk het M2-shoppingcenter te Maasmechelen. Het concept van Le Comptoir Anversois is uniek in z'n genre. In het midden van de winkel bevindt zich een atelier met een gespecialiseerd ambachtsman voor kleine reparaties en/of aanpassingen. Rondom dit atelier, langs de wanden van de winkel, bevinden zich vitrines waarin de volledige collecties aan ringen, oorringen, kettingen, colliers, armbanden, uurwerken en andere juwelen de klanten verleiden. De tentoongestelde artikelen hebben een prijs die varieert van zo'n EUR 20,- tot zo'n EUR 1.000,- Dit aantrekkelijke assortiment stimuleert de impulsieve aankopen en verzekert zo een zeer hoge omloopsnelheid. Twee keer per jaar worden de restanten van de trendgevoelige items die in de loop van het seizoen niet verkocht worden, tegen sterk verminderde prijzen aangeboden. Meer winst Gouden sierraden, juwelen en de meest trendy uurwerken verleiden steeds meer consumenten. Deze sterk groeiende markt zorgt bovendien voor een aanzienlijke winstmarge. Door de ervaring van de franchisegever -meer dan 20 jaar- is hij voor de franchisenemer een belangrijke ruggensteun waar deze steeds op kan terugvallen. Toch laat het franchiseconcept van Le Comptoir Anversois voldoende ruimte voor eigen inbreng. De jarenlange ervaring van de franchisegever en de kennis van de branche, de markt en de leveranciers gecombineerd met het 'aankoop-netwerk' van Le Comptoir Anversois zorgen ervoor dat winstmarges zo hoog mogelijk zijn. Dit laat bovendien ook toe om een uitgebreid assortiment van exclusieve artikelen te cre?ren en te importeren. Door het netwerk en de uitgekozen vestigingen in de grote steden en shoppingcenters heeft men bovendien een optimaal inzicht in de nieuwste trends. Kwaliteit, prijs en service zijn dan ook de drie troeven van deze formule. Franchisekracht optimaal benut Een winkel van Le Comptoir Anversois bestaat uit een team van drie ? vier mensen: de franchisenemer, een ambachtsman en ??n of twee verkoopsters. Er is geen enkele opleiding en/of ervaring in de sector vereist, hierin wordt volledig voorzien door de franchisegever. Ook biedt de franchisegever de oplossingen voor het ontwerpen en verspreiden van de plaatselijke reclame. Door de omvang van het gezamenlijke budget, zijn er veel meer mogelijkheden om reclame te voeren op een uiterst professionele manier. Le Comptoir Anversois zoekt momenteel actief naar nieuwe franchisenemers. Tom Commeine Kerngegevens Le Comptoir Anversois Formulenaam: Le Comptoir Anversois Formulegever: Goldin n.v./s.a. Contactpersoon: Franco Di Gr?gorio Adres: Rue du Mouton Blanc 10, BE - 4000 Li?ge Telefoon: +32 (0)4 220 53 53 Franchise sinds: 1992 Aantal franchisevestigingen: 5 Nog uitbreidingen gepland: ja Entree fee: EUR 10.000 Royalty: 5% van de omzet exclusief BTW Duur contract: 9 jaar Handboek (bijbel): Ja Contractduur: 7 jaar of meer Opleiding en doorlopende vorming: Ja, voorzien door franchisegever Permanente bijstand: Ja Ervaring vereist: Neen, opleiding voorzien binnen bedrijf Mogelijke locatie: Verzorgingsgebied vanaf 100.000 inwoners Winkeloppervlakte: Vanaf 40 m?

Lees meer over:
Franchise+ Franchiseplus
Redactie