WOK& verkoopt geen frisdrank

Wim Markwat en Boris van Leeuwen hebben vorige week in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK& gepresenteerd. Partners, pers en (potentiële) franchisenemers hebben de concept- en trainingstore bekeken en verschillende producten geproefd, ook Franchise+ was bij de lancering aanwezig.

1e vestiging

In Rotterdam, aan de Zwart Janstraat, wordt de 1e vestiging geopend. Via een video is Nawal Hasan (35) voorgesteld als franchisenemer van deze vestiging. 

Personeelswerving via social media

De wijze van personeelswerving verloopt via social media. Door de inzet van video en pitches op social media, gaat WOK& personeel werven. “We zijn op zoek naar bevlogen medewerkers. Communicatie en beleving is belangrijk. Ze hoeven geen sollicitatiebrief te schrijven maar kunnen zich via een video presenteren en solliciteren”, vertelt Boris van Leeuwen.

Concept- en trainingstore

De concept- en trainingstore bestaat uit een counter, een compacte wokkeuken en zitgelegenheid aan de zijkant. Uitgangspunt is het bereiden van maaltijden in 2 minuten tijd, voor de ogen van de klant.

Het assortiment bevat smoothies, sappen, broodjes en salades, er wordt geen frisdank verkocht. WOK& legt het accent op snelheid en gezonde producten. “De klant heeft een ruime keuze uit 25 gerechten. We gebruiken speciaal voor WOK& ontwikkelde sauzen die laag in suikers en heel smaakvol zijn”, vertelt Wim Markwat.

De formule richt zich op jongvolwassenen. “Mensen die sporten, werken, studeren en te druk zijn om zelf eten te koken maar wel graag gezond willen eten zijn onze doelgroep”, vertelt Boris van Leeuwen.

Bekijk ook