TGI Fridays komt naar Nederland

TGI Fridays, de Amerikaanse franchiseketen van bar en grillrestaurants, heeft een overeenkomst gesloten met Beijk Catering voor de uitrol van het casual dining concept in Nederland. De ambitie is om binnen 10 jaar 15 restaurants te hebben op A1-locaties in alle grote steden. De eerste zaak moet volgend jaar oktober de deuren openen.

Zeer verheugd

Jean Baudrand, Vice President International Franchise Development, is zeer verheugd met de toetreding tot de Nederlandse markt: “Het was al enige tijd onze ambitie om hier een vestiging te openen. Samen met het zeer bekwame franchise adviesbureau Koelewijn & Partners hebben we gespeurd naar de juiste partner in Nederland. We zochten een partij met ervaring met casual dining en ervaring in het opbouwen van een merk, in Beijk Catering hebben we die gevonden. Samen geven we nu vorm en inhoud aan de opening van de eerste zaak in Nederland.” Volgens Baudrand is er geen concept in Nederland dat te vergelijken is met TGI Fridays. “We zijn dan ook zeer enthousiast om Nederland kennis te laten maken met onze unieke en typische Amerikaanse stijl van casual dining. De sfeer in onze restaurants is ongedwongen; niets moet, maar er kan veel.”

15 vestigingen

Directeur Fokko van der Velde van Beijk Catering vertelt dat een lang gekoesterde wens van hem uitkomt. “Ik kende de formule al jaren, ben er echt fan van. Na het moment dat Koelewijn & Partners bij ons aanklopte was het snel beklonken.” Van der Velde laat weten in gesprek te zijn met verschillende pandeigenaren. Hij denkt de eerste vestiging volgend jaar oktober te kunnen openen. Er wordt gekeken naar panden van minimaal 500 m2 op A1-locaties. “De ambitie is er om in 10 jaar 15 vestigingen te openen in vooral de grote steden in Nederland”, aldus Van der Velde. 

Over TGI Fridays

TGI Fridays is een casual dining franchiseconcept. Het combineert een bar met een grillrestaurant. Het biedt authentieke Amerikaanse gerechten en drankjes, persoonlijk geserveerd. Burgers, steaks en ribs zijn de speerpunten in het assortiment, evenals cocktails. Daarnaast biedt het concept ook pasta’s, salades en ‘eten om te delen’, zoals nacho’s en pizzaslices. De vrijdag was stichtend uitgangspunt van het concept, waaruit de merkbelofte ‘Hier is het altijd vrijdag’ is geboren. TGI Fridays heeft inmiddels meer dan 900 restaurants in meer dan 60 landen. Er werken bijna 74.000 mensen.