Synergie Jumbo en La Place steeds meer zichtbaar

La Place heeft een goed eerste halfjaar achter de rug. Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, vertelt: “Ondanks de ontvlechtingsoperatie uit V&D en de daaropvolgende integratie binnen Jumbo, hebben we het afgelopen jaar op vergelijkbare basis een omzetgroei van 11% weten te realiseren.” 

La Place heeft in het eerste halfjaar 6 nieuwe locaties in Nederland geopend, 2 restaurants in Duitsland hebben een doorstart gemaakt. Van den Nieuwenhof: “Voor het einde van dit jaar zal een deel van de restaurants in de voormalige V&D-vestigingen weer worden geopend. Onze gasten zullen in veel gevallen vertrouwde gezichten terugzien.” In totaal zijn 1.500 medewerkers opnieuw bij La Place in dienst getreden.

Ook Frits van Eerd, CEO van Jumbo, is positief over de prestaties van La Place: “We zijn er trots op dat La Place in zo’n korte tijd een volwaardig zelfstandige organisatie heeft opgebouwd. De resultaten van La Place zijn volledig in lijn met de vooraf ingeschatte verwachtingen. Ook de synergie tussen La Place en Jumbo wordt steeds meer zichtbaar.” 

Verschillende modules, producten en concepten worden onderling uitgewisseld. Zo is La Place koffie te koop bij alle Jumbo winkels en worden recepturen met elkaar gedeeld. Beide organisaties hebben een gezamenlijke kookstudio opgericht, waarin koks van Jumbo en La Place samenwerken aan nieuwe producten en concepten.