New York Pizza trotse winnaar NFV Franchise Trofee

New York Pizza is dinsdagavond de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2013 geworden. Dit werd na afloop van de Algemene Ledenvergadering in de Oranjerie van Paleis Soestdijk bekend gemaakt. Conclusie van het juryrapport: "De winnaar is een prachtig voorbeeld van kundig ondernemerschap gedurende een lange periode." Philippe Vorst en Hans Miete, directie New York Pizza, reageren: "Het winnen van de trofee is een prachtige bekroning op het werk van onze franchisenemers en medewerkers in de afgelopen 20 jaar. Bovendien stimuleert het ons nog meer om de ingezette groei onverminderd voort te zetten!"Andere genomineerden waren Colors@Home en Febo. Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules die voldoen aan de strenge kwaliteitseisen op het gebied van winstgevendheid, goede verdiencapaciteit en onderlinge communicatie komen in aanmerking voor de prijs die mede wordt mogelijk gemaakt door de ING. De vakjury kwam tot de conclusie dat New York Pizza de winnaar is omdat zij excelleert in de 7 hoofdpunten die de vakjury als criteria heeft gesteld waaronder het verdienmodel, de organisatie, de kwaliteit en kwantiteit van mensen en investeringen, de gerealiseerde groei en de communicatie tussen franchisegever en franchisenemers. De winnaars van de afgelopen 4 jaar zijn Bagels & Beans (2009), Bruna (2010) en Intratuin (2011) en Profile Tyrecenter (2012). De NFV Franchise Innovatieprijs is in 2013 voor het eerst uitgereikt. De aanwezige leden van de NFV hebben op 28 mei gestemd op de Innovatie van hun voorkeur en de winnaar van de Franchise Innovatieprijs 2013 is geworden: Binnenstadservice Nederland (innovatie: goederenservices aan ondernemers en andere organisaties). De 2 andere genomineerde formules waren: fit20 en Sunday's.