McDonald’s zet volgende stap in personalisatiestrategie

Vandaag start McDonald’s in al haar restaurants in Nederland met My McFlurry, waarbij gasten zelf mogen bepalen welke topping en saus zij willen combineren in hun McFlurry. Na de introductie van het zelf samenstellen van burgers eind 2015 en de recente pilot met de Salad Bar, is My McFlurry de volgende stap in het personaliseren van producten van McDonald’s. 

“Nederlandse consumenten willen steeds vaker genieten van producten die afgestemd zijn op hun eigen smaak en voorkeur. Sinds vorig jaar spelen we daar op in met het zelf samenstellen van burgers, waarbij gasten ingrediënten kunnen toevoegen aan populaire burgers, zoals de Quarter Pounder, McChicken, Filet-O-Fish en McKroket. Recent zijn wij in Hoorn en Amsterdam zuidoost gestart met de Salad Bar, waarbij gasten zelf hun salade kunnen samen stellen. Beide concepten zijn succesvol en geliefd onder gasten. Met My McFlurry breiden we de personalisatie van onze producten uit naar een andere publieksfavoriet: de McFlurry”, zegt Erwin Dito, directeur Marketing, Communicatie en Business Insights van McDonald’s Nederland. Vorig jaar verkocht McDonald’s bijna 13 miljoen McFlurry’s.

Bekijk ook