Kvik realiseert 43% omzetgroei

Als buitenbeentje in de markt voor woninginrichting is het Deense Kvik een flinke opmars aan het voorbereiden. Na het succesvolste jaar ooit in Nederland wil de formule in 2017 4 nieuwe franchisevestigingen openen. Country manager Marco van den Bosch licht toe.

Wereldwijd kende Kvik een prima jaar. Maar Nederland spande toch wel de kroon in 2016, gemiddeld 43% omzetgroei boekten de 13 winkels. Over de afgelopen 3 jaar bedraagt dit cijfer 77%. Die mooie cijfers zijn niet alleen door economisch herstel te verklaren. Nee, de Nederlandse consument waardeert de toegevoegde waardes van de formule enorm, weet Marco van den Bosch. Het tijdloze, eenvoudige en strakke design van de Deense meubels sluit blijkbaar goed aan bij de smaak hier. Daarnaast worden voordelige prijzen gehanteerd, korte levertijden, oplossingen op maat en keuze uit 3 soorten service. “Daarbij zijn wij transparant. Niet alleen qua prijzen maar ook in het zakendoen. Daarover krijgen we veel positieve feedback.”
Lees het volledige artikel in het Franchise+ blad nummer 1/2017. Abonnement of gratis proefnummer aanvragen?

Bekijk ook