Een klant van Hulp Waar Nodig aan het woord

De jonge franchiseformule Hulp Waar Nodig geeft een inkijkje in de klantrelatie. Hulp Waar Nodig is het adres voor huishoudelijke hulp en ondersteunende mantelzorg. De franchisenemers luisteren naar de klant, brengen de wensen in kaart en maken zo de juiste match tussen klant en hulp.

In dit interview lees je het verhaal van Marjolein (63), haar moeder is 93 jaar en 4 jaar klant bij Hulp Waar Nodig. Marjolein woont in Frankrijk, net zoals haar zus Annelies. En alhoewel ze dagelijks met moeder bellen en regelmatig naar Nederland komen om hun moeder te bezoeken, is de afstand af en toe best lastig. 

Hoe vindt jullie moeder het bij Hulp Waar Nodig en hoe vinden jullie het bij Hulp Waar Nodig? 

Marjolein: “Wij vinden het geweldig, want de dames die over de vloer komen zijn heel erg behulpzaam. Ze hebben allemaal hun eigen sterke punten. Mijn moeder vindt het ook heel erg fijn. Ze begint wat vager te worden, waardoor ze niet meer heel erg goed let op wat er allemaal gebeurt met schoonmaken, strijken, boodschappen enz.. Maar soms gebeuren er dingen die ze heel erg fijn vindt. Zo is er nu iemand die haar af en toe in een rolstoel zet en haar mee naar buiten neemt voor een wandeling, wat heel fijn is met dit mooie weer. Daar geniet ze van!”

Wat was uw eerste indruk van Hulp Waar Nodig? 

Marjolein: “De eerste contacten waren heel vriendelijk en vrolijk. Zodra we Karin en Esther (de franchisegever, red.) persoonlijk ontmoet hadden, dachten we: dit is helemaal geweldig. Karin en Esther zijn zulke toffe vrouwen!”

Is er iets wat u vindt dat anders kan bij Hulp Waar Nodig?

Marjolein: “Nee, eigenlijk niet! Dat komt omdat Hulp Waar Nodig verschillende mensen in dienst heeft. Er is bijvoorbeeld een hulp die heel erg goed is in schoonmaken. Omdat onze moeder heel erg van gestreken spullen houdt, wordt er wanneer maar mogelijk gestreken. Alle boodschappen worden gedaan door Hulp Waar Nodig. Bovendien zijn de hulpen heel doortastend, dus als ze iets zeggen tegen mijn moeder, dan luistert mijn moeder direct.”

Wat vindt u dat Hulp Waar Nodig onderscheidt van soort gelijke bedrijven?

Marjolein: “De mensen! Karin en Esther zijn natuurlijk heel erg goed. Kennelijk zijn ze ook goed in het aannemen van mensen. Ze zoeken ze heel goed uit. Het zijn echt de menselijke aspecten, de vriendelijkheid en het enthousiasme en het meedenken. Volgens mij maakt dat het complete verschil. Ik denk dat het komt doordat ze zelf ook zoiets meegemaakt hebben met hun eigen moeder. Dus ze weten gewoon precies waaraan je behoefte kan hebben.  En de communicatie is puik!”

Op de foto: Nina (Hulp Waar Nodig) met de moeder van Marjolein