Intertoys opent proefwinkels

Intertoys opent 3 proefwinkels, dit is een eerste stap in de richting van de nieuwe merkstrategie en biedt het speelgoedbedrijf de kans om te leren van de klanten tijdens de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept.

“Spelen is ontzettend belangrijk en dat gaat veel verder dan speelgoed alleen. Deze proefwinkels nodigen uit om te spelen en zijn voor ons als een test; ze stellen ons in staat om te leren van onze klanten en klantjes. Gaandeweg zullen we elementen toevoegen en verwijderen om te kunnen testen waar onze klanten blij van worden. Een ding staat vast: in de nieuwe winkelformule van Intertoys komt hoe dan ook meer ruimte voor beleving. Het is onze eerste stap in de ontwikkeling naar het nieuwe Intertoys, het meest speelse merk van Nederland”, vertelt Saskia Bax, directeur marketing & formule Intertoys.

Intertoys heeft de huidige winkels samen met haar doelgroepen kritisch bekeken, ‘door de ogen van het kind’, en die kennis meegenomen in het ontwerp. Het resultaat is te beleven in 3 nieuwe proefwinkels, waarvan de eerste op 3 november haar deuren opende in Leerdam. De andere 2 proefwinkels bevinden zich in Hoorn en op 17 november opent de Intertoys in Amersfoort.

Dankzij scherpere (assortiments-)keuzes is er meer ruimte ontstaan, die wordt gebruikt voor elementen als lachspiegels, een uitkijktoren en speelpleinen. Een deel van het speelgoed wordt uit de doos gepresenteerd, zodat kinderen het kunnen testen door het aan te raken, of er mee te kunnen spelen. 

Over Intertoys

Intertoys is opgericht op 25 juni 1976 en heeft 265 vestigingen. Afgelopen zomer maakte de speelgoedorganisatie van Blokker Holding, waar Intertoys onderdeel van is, bekend dat de speelgoedwinkels Bart Smit, Toys XL en Intertoys samen verder zullen gaan onder de merknaam Intertoys.

Bekijk ook