Hoe gaat McDonald’s om met haar Instagram account?

Op 1 juli lanceerde McDonald’s Nederland haar nieuwe Instagram account met 3 nieuwe campagnes, waaronder de #nofilter campagne. In deze campagne worden onbewerkte beelden van burgers en andere McDonald’s producten gebruikt. Bijna 29.000 volgers vinden het account inmiddels al leuk.

De keuze om bij de #nofilter campagne geen filters te gebruiken, in combinatie met dit specifieke kanaal, sluit aan bij de transparantie die de franchiseformule graag wil laten zien. McDonald’s vindt dat de foto’s van producten ook zonder bewerking millennials kunnen verleiden, de doelgroep waar McDonald's zich met sociale netwerken op richt. 

Facebook

De kick-off van de #nofilter campagne gaat gepaard met de lancering van het Instagram account. In navolging van het succesvolle internationale McDonald’s Instagram account, dat bovenaan staat op de lijst van fastfoodketens op Instagram, heeft McDonald’s Nederland nu ook haar eigen Instagram kanaal, naast het al jarenlange succesvolle Facebook account. 

“Wij zijn blij met de introductie van McDonald’s Nederland op Instragram en hopen ook op dit social network een leidende positie binnen onze sector in te nemen. De eerste resultaten – aantal volgers in korte tijd en de reacties – zijn zeer positief. We hopen ook met de #nofilter-campagne te laten zien dat we een eigentijds transparant merk zijn en relevant inspelen op de social trends”, aldus Eunice Koekkoek, manager Corporate Communicatie van McDonald’s Nederland. 

Naast de #nofilter campagne, worden ook de #upclose en #burgertalk campagnes ontwikkeld om fans meer over McDonald’s te weten te laten komen.

Bekijk ook