Franchiseformules winnen GfK Out of Home Formule Awards

Gisteren zijn de winnaars van de GfK Out of Home Formule Awards bekendgemaakt. De franchiseformules Délifrance en Kwalitaria vielen in de prijzen in respectievelijk de segmenten Coffee & Lunch en Fastservice. In totaal zijn 68 foodservice formules door hun eigen gasten beoordeeld op de onderdelen Beleving & Gastvrijheid, Prijs & Kwaliteit en Loyaliteit.

Coffee & Lunch

Délifrance heeft in het segment Coffee & Lunch de hoogste score behaald, met een 7,8. Délifrance maakt een verbetering door op nagenoeg alle aspecten van waardering. Met name vriendelijkheid personeel (score 8,13) en aantrekkelijkheid promoties vallen in positieve zin op (score 7,2). Subway is als nieuwkomer binnen dit segment op de 2e plaats geëindigd en Doppio Espresso staat op nummer 3.

Fred Gietman, manager franchise Benelux van Délifrance, is trots: “Er zijn 7.000 consumenten gevraagd ruim 60 foodformules te beoordelen. Dat Délifrance hierbij als beste uit de bus komt binnen ons segment, is een hele grote eer. Wij zien dit als een beloning voor de inzet van onze ondernemers, hun medewerkers en natuurlijk niet in de minste plaats ons team binnen Délifrance Nederland. Dit is een enorme motivatie en een groot compliment. We zijn onze gasten hier dankbaar voor en feliciteren iedereen die hier hard voor gewerkt heeft. We zijn duidelijk op de goede weg en hebben dit dus ook zeker uitgedragen richting de gast.” 

In ieder Délifrance restaurant prijkt vanaf deze week een miniatuur van de grote trofee op de counter. “Een prijs als deze winnen ziet Délifrance als een teamprestatie en vieren wij dan ook samen met de ondernemer.”

Fastservice

Kwalitaria won vorig jaar ook in het segment Fastservice. De formule heeft dit jaar een overall score van 7,88 behaald. Er zijn weinig veranderingen in de scores ten opzichte van 2015 behalve op de aspecten die betrekking hebben op het personeel en op het assortiment. In het eerste geval is een lichte stijging te zien en bij de aspecten over het aanbod zijn de scores iets lager dan vorig jaar. Een gedeelde 2e plaats in dit segment is er voor de franchiseformules Spare Rib Express en Plaza Food for All.