Foodmaster ondergaat een rebranding

Foodmaster gaat op de schop. De franchiseformule met 47 cafetaria’s ondergaat momenteel een rebranding. In Tiel opende op 25 augustus de pilot vestiging. De echte lancering van de gehele formule vindt begin oktober plaats. Daarna zullen de vestigingen gefaseerd omgebouwd worden. 

Met de nieuwe stijl wil Foodmaster de traditionele cafetaria weer op de kaart zetten. “De cafetaria met frites, kroketten en al zijn andere facetten bestaat al bijna 90 jaar. Zoals we hem hier in Nederland kennen, kennen we hem nergens ter wereld. Het is iets waar we naar verlangen als we van vakantie terugkomen. Het is een stukje Nederlands cultuurgoed, waar we trots op mogen zijn”, vertelt Ralph Markwat, directeur FHC Formulebeheer, het formulehuis achter Foodmaster, over het vernieuwde concept.

Modern jasje

“Natuurlijk is er in al die jaren wel het een en ander veranderd. Foodmaster wordt daarom als een traditionele cafetaria met modern jasje op de kaart gezet. In alle jaren hebben we het frituren geperfectioneerd met uitstekende apparatuur en de beste producten. Zo is de premium burger een vast product op onze kaart en is thuisbezorgen niet meer weg te denken. Foodmaster is een top cafetaria die kwaliteit levert”, aldus Markwat.

Nieuwe slogan

De nieuwe slogan van Foodmaster luidt ‘De lekkerste sinds vroeger’. Hiermee wordt gelinkt naar de frituurcultuur. Een eyecatcher in de vestiging is de frituurcultuurwand die de geschiedenis van de Nederlandse frituurcultuur uitbeeldt.