Expert neemt service en garantie over van Scheer & Foppen

Elektronicaformule Expert gaat, met toestemming van de curator, klanten van de failliete winkelketen Scheer & Foppen en de webwinkels Bobshop.nl en Internetshop.nl helpen. Klanten die een verlengde garantie hebben afgesloten op hun gekochte producten, worden overgenomen door Expert. Ook zal Expert de afhandeling van alle standaard service- en garantieverplichtingen van de failliete winkelketen overnemen. Klanten die producten ter reparatie hebben aangeboden, en hier nu niet de beschikking over hebben, zullen ook door Expert worden afgehandeld. Doordat Expert samenwerkt met dezelfde aftersales partner kan deze service geboden worden.

Jaarcijfers

Vorige maand publiceerde Expert haar jaarcijfers over het afgelopen jaar, die een goed resultaat lieten zien. Na aftrek van de top 3 hoogste uitkeringen aan de Expert leden, was Expert in staat een gezonde toevoeging aan het eigen vermogen te doen en werd een stabiel marktaandeel gerealiseerd. De financiële prognoses voor 2015 zijn hiermee ruim gehaald, aldus de franchiseformule.

E-commerce strategie laat omzetgroei zien

De inzet op online gebied heeft ook in 2015 zijn vruchten afgeworpen. De omzet voor alle Expert-winkels via de website van Expert is meer dan verdubbeld, het online assortiment verviervoudigd en het aantal unieke bezoekers is met 40% gestegen ten opzichte van een jaar eerder. In 2015 zijn alle ICT-systemen, bijbehorende werkwijzen en verantwoordelijkheden op de schop gegaan om de transitie naar een goed e-commercebeleid te kunnen maken. 

Verwachtingen 2016

De eerste maanden van 2016 zijn positief voor Expert. De maanden januari tot en met mei laten dezelfde stabiele trend van het marktaandeel zien als in 2015. Voor 2016 verwacht Expert dat de omzet en het marktaandeel zullen groeien. De franchiseformule heeft 140 winkels in Nederland. 

Bekijk ook