Drive ugo gaat franchisen

Vorig jaar begonnen de ondernemers van Drive ugo met een nieuw taxiconcept, via een franchisemodel willen ze dit concept over heel Nederland en internationaal uitrollen, meldt Sprout. "We denken dat de tijd rijp is", zegt Mark Stephan, de medeoprichter/ceo van Drive ugo is nu een jaar onderweg met zijn taxidienst in Amsterdam. Via een franchisemodel wil de ondernemer landelijke dekking gaan krijgen met zijn dienst. "Eerst veroveren we de steden daarna de randgemeenten. Den Haag is al op zak. Het afgelopen jaar is harder gegaan dan we hadden durven dromen."

In andere steden in Nederland is hij op dit moment bezig om franchisenemers te zoeken. "We zijn het afgelopen jaar vaak benaderd door taxibedrijven en taxiondernemers met het verzoek om samen te werken. Dat gaf ons de overtuiging dat een landelijk taxiconcept succesvol kan zijn." En ook zegt hij dat Drive ugo internationale ambities heeft. Het jonge taxibedrijf zou al in het buitenland actief zijn. "Ik kan hier nog niets over zeggen." Drive ugo bestaat uit een Nederlandse tak en een internationale tak. Met de Nederlandse bv blijft de ondernemer met het taxibedrijf actief in Amsterdam. Alle franchiseactiviteiten worden via Drive ugo International geregeld. De strategie volgens Stephan: "Door landelijk te gaan kunnen we al onze ritten bundelen. En dus ook kosten besparen." Door met franchisemodel te werken zegt hij te kunnen profiteren van de kennis van chauffeurs die in een gemeente de markt lokaal kennen. "De ondernemers moeten een investering doen, maar de auto wordt door ons gefinancierd. Ook geven we trainingen om uit te leggen hoe ons klantconcept werkt."Mark Stephan heeft zijn dienst samen met Koen Bekkering en Boyd Sleeman opgericht. Stephan: "Onze visie is om internationaal een merk neer te zetten op taxigebied zoals Starbucks of McDonald's, waarbij mensen weten dat ze een ugo bestellen dat de prijs en de dienst goed zijn en overal herkenbaar is."