Domino’s Pizza start nationale uitrol van GPS-Tracking

Als eerste nationaal opererende Quick Service Restaurant keten begint Domino’s Pizza met de uitrol van GPS-Tracking van pizza bezorgingen. Na de lancering van PizzaTracker in 2013, krijgen klanten via de site van Domino’s Pizza nu real-time inzicht in de bezorging van winkel tot aan de bezorglocatie en de tijd van bezorging. “Nu heeft de klant volledige controle over de bezorging van zijn eten”, aldus Andre ten Wolde, CEO Domino’s Nederland & België.

GPS-Tracking in alle voertuigen

In de loop van de tijd zullen alle voertuigen van Domino’s Pizza, zowel scooters, auto´s als elektrische fietsen, uitgerust worden met GPS technologie. Elke bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor zowel de klant, als voor de manager van de winkel. Klanten in Hoogeveen, Soest, Empel, Hoofddorp en Gorinchem kunnen als eerst deze nieuwe dienst ervaren.

De grootste winst zit vooral in verbeterde analyse voor managers van winkels. Het totale systeem geeft de manager van de winkel inzicht in de route en controle over de afgesproken procedures. “Bezorgingen zullen veiliger, efficiënter en daardoor ook sneller bij de klant zijn, zonder dat daarvoor verkeersregels overtreden zullen worden. Aan de hand van uitgebreide rapportages van de GPS technologie, kan een manager in een Domino’s winkel nog beter samen met de bezorgers de service verbeteren”, vertelt Andre ten Wolde.

Nationale uitrol in februari 2017

De nationale uitrol is gestart met een beta-versie in 5 winkels, met als doel om voor eind februari 2017 alle ruim 200 winkels in Nederland uit te rusten met deze technologie. Vervolgens zullen er additionele diensten worden aangeboden die gebruik maken van deze technologie, zoals Domino’s Express. Met deze nieuwe service kunnen klanten voor €1,95 extra gegarandeerd een pizza laten bezorgen onder de 20 minuten.

Bekijk ook