Bruna gaat omnichannel met Valk Solutions

Bruna stapt met al haar circa 300 winkels over naar het omnichannel cloud platform ASPOS van Valk Solutions. Hiervoor zijn Bruna en Valk Solutions een overeenkomst aangegaan voor een periode van 5 jaar. De overeenkomst betreft de point of sale functionaliteiten in de winkels, het business intelligence dashboard op het hoofdkantoor en de omnichannel connector om de Bruna webshop te integreren met de winkels.

Marc-Derek Schönberger, chief finance and operations officer van Bruna, reageert: “Dit project is van strategisch belang voor Bruna. We gaan de winkelautomatisering moderniseren en het fundament leggen voor nieuwe diensten in de toekomst. Valk Solutions heeft al veel ervaring in de branche en een toekomstvaste oplossing die voldoet aan de eisen van deze tijd. Valk Solutions kan snel schakelen voor Bruna met gedreven en deskundige mensen.”

George Steur, algemeen directeur van Bruna: “De overstap naar ASPOS past in onze strategie om van Bruna een sterke omnichannel speler te maken. Onze aandacht gaat uit naar de klantervaring ongeacht of die in de winkel of online zijn aankopen doet. We willen tempo maken en tevens de servicegraad voor de franchisenemers naar een hoger plan brengen.”

Karin Valk, algemeen directeur van Valk Solutions: “Met dit nieuwe platform brengt Bruna haar winkels 100% online. Franchisenemers van Bruna gaan voor hun dagelijkse bedrijfsvoering profiteren van de voordelen van internet. Klantgegevens en voorraden worden online en realtime bijgewerkt. Narrowcasting gaat kosteloos via YouTube met een flexibele playlist. Behalve de kassa’s werken ook de PDA’s in de winkels online en realtime op hetzelfde platform.”

Bekijk ook