Bram Ladage rolt BRAM’S Gourmet Frites uit in 16 landen

Onlangs maakte de familie Ladage bekend een partnership te hebben getekend voor de uitrol van het nieuwe BRAM’S Gourmet Frites concept in 16 landen in het Midden Oosten. BRAM’S partner, voormalig McDonald’s topman Rashwan Miknas, verwacht de eerste vestigingen in deze regio volgend jaar te openen en snel nieuwe landen en regio’s toe te voegen. 

Acht maanden geleden lanceerde Bram Ladage het concept BRAM’S Gourmet Frites in Rotterdam. Het doel: een wereldmerk opbouwen gebaseerd op verse frites in schil in combinatie met unieke maaltijd Stoofs. Na de opening half september van de eerste buitenlandse vestiging (in Essen – Duitsland)  werd onlangs bekendgemaakt dat de familie Ladage een partnership is aangegaan om BRAM’S Gourmet Frites in het Midden Oosten uit te rollen. 

Sterke partners

Rocco Ladage vertelt: “Sterke partners zijn enorm belangrijk voor ons. Niet voor niets hebben we het BRAM’S concept ontwikkeld in samenwerking met René Savelberg, oud-directeur McDonald’s Nederland en Herman den Blijker. Met deze samenwerkingen hebben we een ijzersterke formule tot stand weten te brengen. Dit werd weer bewezen toen Miknas een week nadat hij onze website en presentatie gezien had al bij ons op de stoep stond om het concept ‘live’ te bekijken en te beleven. De lach die je zag ontstaan toen hij bij de container op de Kop van Zuid stond en de verse frites met Stoof proefde, vertelde mij eigenlijk al genoeg.”

Na een tweede bezoek aan Nederland, werd de samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Rocco: “Uiteraard hebben we ons uitgebreid laten adviseren over de kansen, maar ook over de risico’s van het ondernemen in het Midden Oosten. Maar daarnaast is het ook enorm van belang dat er een klik is met een partner - en die was er meteen! Als het aan Miknas ligt, wordt in januari 2017 al het eerste filiaal geopend!”

Voorafgaand hieraan zal onderzoek worden gedaan naar de totaalpotentie van de geselecteerde landen in het Midden Oosten en de prioriteiten en snelheid van ontwikkelen. In de tussentijd zal het Midden Oosten team in Nederland een training volgen, speciaal ontwikkeld voor de uitrol. Daarna zal de focus liggen op de selectie van de beste distributiekanalen, want ook in het Midden Oosten zal er met verse aardappels gewerkt gaan worden. 

Op de vraag of het Midden Oosten niet wat te snel komt, antwoord Rocco Ladage volmondig nee. Rocco: “Natuurlijk moet je als bedrijf goed voorbereid zijn, zeker daar waar het gaat om een compleet andere cultuur. Daar zijn we ons echt heel goed van bewust, maar aan de andere kant moeten we ook zeker niet onderschatten hoeveel potentie er in veel landen in dit gebied zit. Voor al deze landen geldt dat de aardappel een mooi voedzaam product is, die wordt verwelkomt bij alle religies en overtuigingen.”

Groeimarkten

Naast de plannen voor het Midden Oosten en gesprekken met diverse andere potentiële partners benadrukt Rocco dat Nederland en Duitsland voor BRAM’S belangrijke groeimarkten in Europa zijn. Rocco: “Als formule zijn we klaar voor groei. We hebben heel veel tijd gestoken in het uitwerken van het concept, alle trends en ontwikkelingen binnen het horecalandschap zijn onder de loep genomen, er zijn uitgebreide trainingsprogramma’s ontwikkeld en alles wat we doen staat in het teken van beleving en passie voor het product. We hebben een super, bevlogen team, dus ik zeg kom maar op!”