Wereldwijd wijzigt KFC tijdelijk haar slogan

Voor het eerst sinds de introductie ruim zestig jaar geleden heeft KFC besloten om haar slogan 'It's Finger Lickin' Good' tijdelijk niet meer te gebruiken. De fastfoodketen vindt de iconische tekst minder gepast in het licht van de COVID-19-uitbraak. KFC voert wereldwijd een strikt coronabeleid. Zo zijn er aangepaste menu's, worden afstandsregels in alle vestigingen gehandhaafd en is er een uitgebreid schoonmaakprotocol. Op 25 augustus start KFC een omvangrijke campagne waarin het tijdelijke afscheid van haar pay-off centraal staat. Het is de eerste keer dat de organisatie ervoor kiest wereldwijd een campagne uit te rollen in alle landen waar zij actief is. 

KFC is trots op haar wereldberoemde slogan, die zo bekend is omdat het simpelweg waar is, maar onder de huidige omstandigheden past de iconische slogan 'It's Finger Lickin' Good' niet helemaal. 
  
Ook het Nederlandse marketingteam heeft bijgedragen aan de totstandkoming van deze global campagne. Trix van der Vleuten, Chief Marketing Officer KFC Northern Europe, vult aan: "Dit is zeker geen definitief afscheid van onze beroemde slogan en ons concept verandert ook niet. We vonden het belangrijk de tijdelijke pauze van de slogan op gepaste wijze onder de aandacht te brengen."