“We zoeken mensen die dromen van een eigen huidkliniek”

Wil jij starten in de beautybranche? Dan kun je natuurlijk voor je eigen toko gaan, maar je kunt ook kiezen voor een brandnieuwe franchiseformule die al een succesvol concept heeft uitgedacht: huidkliniek The Peeling Company. Eigenaar Sylvana van Amerongen en haar partner Etienne Dekker staan klaar om ondernemende huidexperts te ondersteunen bij het runnen van hun eigen vestiging. “Mensen die graag iets voor zichzelf willen beginnen, maar die dit niet alleen willen doen”, aldus Sylvana.

In 2017 startte Sylvana samen met partner Etienne huidkliniek The Peeling Company in Amsterdam. Etienne heeft een financiële achtergrond, Sylvana is afgestudeerd huidtherapeut en heeft een vracht aan ervaring als educator voor het merk Dermalogica. Haar overtuiging is dat peelings dé weg naar huidverbetering vormen: “Veel klachten, zoals acne of vroegtijdige huidveroudering, ontstaan door een verdikking van de huid. Met peelings – mits goed uitgevoerd – versnel je de celdeling en dat geeft heel veel resultaat”, verklaart ze.

Peelings zijn er in verschillende vormen en gradaties: chemische peelings, kruidenpeelings en microdermabrasie, die worden aangevuld met microneedling. “Via een gratis intake bepalen we welke peeling het meest geschikt is voor de huid en het beste aansluit op de wensen van de klant”, vertelt Sylvana. “Is een klant bijvoorbeeld bereid om wat schilfering te accepteren, dan kunnen we een zwaardere peeling inzetten dan als een klant ’s avonds nog naar een feestje wil. Overigens: zwaarder is niet altijd beter, dat hangt helemaal af van waar je aan wilt werken”, aldus de peeling-expert.

Kracht

De focus op peelings is onderscheidend in de beautybranche. Sylvana: “Er bestond nog geen kliniek in Nederland alleen gericht op peelings. Wij geloven dat dit een kracht is in een tijd waarin de consument veel keuzestress ervaart.”

Daarnaast wil The Peeling Company zich onderscheiden met een hoog kwaliteitsniveau. “We combineren beauty met huidtherapie voor de beste resultaten. Daar hoort ook ontspanning bij. Bij onze level 1- en 2-peeling bijvoorbeeld kan de klant kiezen voor een massage.” Om de kwaliteit te waarborgen, blijven Sylvana en Etienne en hun team de werkwijze voortdurend evalueren en verbeteren waar nodig.

Beauty Award

In het vijfjarig bestaan van The Peeling Company bleef het succes niet onopgemerkt. Zo werd de huidkliniek voor de tweede keer genomineerd voor een Beauty Award – een prestigieuze vakprijs – en dit jaar wonnen ze ‘m ook, in de categorie Schoonheidssalon van het Jaar (groot). Een mooie aanleiding om over groei na te denken, vonden Sylvana en Etienne.

Waar Etienne van het begin af aan geloofde in groeien via franchise, werd Sylvana pas later enthousiast voor het idee. “In coronatijd was het een beetje stil en hadden we tijd om na te denken over verdere uitbouw van ons concept. Ik wilde wel graag groeien, maar als dat betekent dat ik een aantal vestigingen zelf moet leiden, ben ik alleen maar aan het rennen en dat wil ik niet. Ik doe mijn vak met liefde en het lijkt me leuk op het samen te doen met andere gedreven beauty-ondernemers.”

En dus kozen Sylvana en Etienne voor groei via franchise. Onder deskundige begeleiding ontwikkelden ze hun concept tot een kant-en-klare formule, inclusief handboek, protocollen en een uitgekiende inrichting. “We hebben het schaalbaar gemaakt”, zegt Sylvana.

The Peeling Company Franchise

‘Herkenbare uitstraling’

In de beautybranche werken veel ondernemers die graag een eigen toko hebben, met hun eigen naam op de deur. Wat is de meerwaarde van de formule The Peeling Company? Sylvana: “We hebben alles helemaal uitgedacht en zijn ervaren en succesvol. Etienne en ik denken mee en ondersteunen op alle gebieden en willen graag de rechterhand zijn van de franchisenemer, een partner. We kunnen helpen met zoeken naar een pand, met de financiering en met de bouw. Met mijn ervaring als educator verzorg ik goed onderbouwde trainingen. We hebben een bureau dat de planning doet voor social media en we hebben een online portal waarop de informatie staat over behandelingen, producten, omgang met klanten en alle video’s. Zo bewaken we de eenheid en de professionele uitstraling, een belangrijk speerpunt. Ook de inrichting, de kleurenthema’s, de machines, de merken – Dermalogica en Decaar – alles heeft een herkenbare uitstraling voor de consument. Dat maakt dat je als ondernemer niet vanuit het niets hoeft te starten.”

‘De ideale franchisenemers’

Welke type ondernemers zoekt The Peeling Company? Sylvana: “Mensen die dromen van het openen van een eigen huidkliniek die haar succes al heeft bewezen. Mensen ook die graag iets voor zichzelf willen beginnen, maar die dit niet alleen willen doen. De ideale franchisenemers zijn schoonheidsspecialist of huidtherapeut, zijn ondernemend en willen graag samen met ons verder bouwen aan het concept. We zijn op zoek naar mensen die de handen uit mouwen kunnen steken en houden van hun vak. Ze willen specialist zijn op het gebied van peelings en hun passie voor huidverbetering overbrengen op hun klanten. Ze geloven in service en in een eerlijke advisering, waardoor klanten tróuwe klanten worden.”

“Wij geloven dat dit een kracht is in een tijd waarin de consument veel keuzestress ervaart”

“Etienne en ik denken mee en ondersteunen op alle gebieden en willen graag de rechterhand zijn van de franchisenemer, een partner”

 

Door: Pras Weijers