Verre ambities voor Chocolate Company

Met 17 vestigingen (waarvan 13 in franchise) groeit Chocolate Company gestaag door in Nederland. De 'hotchocspoon' is het begin van het succes van Chocolate Company. Dit mooie product van een houten lepel met een stukje chocolade eraan werd 15 jaar geleden uitgevonden door Toussaint Claessens. Hij zocht naar een manier om zijn zelfgemaakte chocolademelk in single porties te verkopen. Dit is uitgegroeid naar een product met ruim 60 smaken en werd in binnen- en buitenland zo'n succes dat de formule Chocolate Company werd geboren.

Alexander de Ronde Bresser is eigenaar van de formule. Hiervoor runde hij de Douwe Egberts cafés en nu dus chocoladecafés. De kracht van de formule is dat men retail en horeca combineert. Dus niet alleen de verkoop van bonbons, maar ook voor gebak, ontbijt en lunchgerechten en natuurlijk de zelfgemaakte chocolademelk. De formule mikt op werkenden, toeristen, buurtbewoners en mensen die op zoek zijn naar een lekker cadeautje.

Sinds 2013 opent het bedrijf 4 tot 6 vestigingen per jaar, nu dus 17 vestigingen in Nederland. Ook in het buitenland (België en Duitsland) zijn vestigingen geopend. Chocolate Company wil graag in dit tempo doorgroeien want in Nederland zijn nog genoeg steden waar ze willen openen. Ook kijkt Chocolate Company verder over de grenzen naar Scandinavië en zelfs de Golfstaten. Hier wordt veel koffie gedronken en een product zoals de hotchocspoon hieraan toevoegen betekent een unieke kans in dat gebied.

Bronvermelding: Retailtrends